حربی در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس

تلفات دشمن در عملیات بیت المقدس بیش از 16 هزار نفر بود

رزمنده دوران دفاع مقدس و از ساکنان قدیمی خرمشهر با اشاره به دستاوردهای عملیات بیت المقدس گفت: تلفات دشمن در این عملیات بیش از 16 هزار نفر گزارش شده است.
کد خبر: ۱۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴ - 29April 2014

تلفات دشمن در عملیات بیت المقدس بیش از 16 هزار نفر بود

عباس حربی جانباز، راوی دوران دفاع مقدس و از ساکنان قدیمی خرمشهر در آستانه سالروز عملیات پر افتخار بیت المقدس با اشاره به ایثارگری های رزمندگان اسلام برای آزاد سازی خرمشهربه خبرگزاری دفاع مقدس گفت: مردم خرمشهر در کمال مظلومیت و به طور خود جوش با همکاری سایر رزمندگان از استان های مختلف برای نجات خرمشهر در این منطقه حضور پیدا کردند اما به دلیل خیانت بنی صدر و کمبود تجهیزات خرمشهر سقوط کرد.

وی با بیان اینکه سه چهارم خرمشهر اشغال شده بود، ادامه داد: رزمندگان در تمام مدت اشغال به شناسایی  در عمق کارون و منطقه کوتشیخ معروف به کوی مقاومت می پرداختند و مقرهای عراقی ها را در این ایام شناسایی می کردند.

حربی خاطرنشان کرد: رزمندگان هیچ گاه خرمشهر را تنها نگذاشتند و سپاه مرتبا در مدت اشغال محل های استقرار و مهمات دشمن را شناسایی می کرد.

راوی دوران دفاع مقدس گفت: عملیات بیت المقدس از بزرگترین عملیات های دنیا است و به وسعت 5 هزار و 38 کیلومترمربع در جنوب خوزستان، جنوی غربی اهواز و شرق هویزه، جاده خرمشهر اهواز و غرب رودخانه کارون انجام شد.

وی ادامه داد: تلفات دشمن در این عملیات 16 هزار و 500 نفرگزارش شد و 19 هزار عراقی در این عملیات به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه غنائم زیادی به دست نیروهای ایرانی رسید، افزود: عراق خرمشهر را تبدیل به انبار مهمات کرده بود و بعد از غافلگیری دشمن و آزاد سازی خرمشهر این مهمات میان یگان های مختلف سپاه و بسیج وسایر رزمندگان تقسیم بندی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار