سردار باقرزاده:

نقش رزمندگان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس فراموش شدنی نیست

فرمانده کمیته‌ی جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نقش رزمندگان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس هیچگاه فراموش شدنی نیست، گفت: مازندران محوری ترین نقش را در عملیات فاو بر عهده داشت و این موضوع ماندگار شده است.
کد خبر: ۱۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 28April 2014

نقش رزمندگان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس فراموش شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار "سید محمد باقرزاده" فرمانده کمیتهی جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه شورای شهر ساری که با موضوع پارک موزه دفاع مقدس برگزار شد به جایگاه ارزشمند مازندران در عرصه فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و فرهنگی، استانی فرهنگی در کشور محسوب میشود.

وی با بیان اینکه متأسفانه آنگونه که شایسته مازندران بوده به آن پرداخته نشده است، بیان کرد: نمیتوان تاریخ تشیع را بدون تاریخ مازندران نوشت و تاریخ ولایتمداری مردم این دیار همواره زبانزد و الگو بوده است.

سردار باقرزاده در ادامه سخنان خود به نقش برجسته و اثرگذار مازندران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرزندان این دیار در دوران دفاع مقدس نقش بسیار بی بدیلی در مدیریت جبههها بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه نقش رزمندگان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس هیچگاه فراموش شدنی نیست، افزود: مازندران محوری ترین نقش را در عملیات فاو بر عهده داشت و این موضوع ماندگار شده است.

مشاور رییس کل ستاد نیروهای مسلح با بیان اینکه برخیها در آن دوران نسبت به عملیات فاو تردید داشتند، بیان داشت: رزمندگان مازندرانی با افتخار این کار را پذیرفتند و پیروز هم شدند که افتخار این پیروزی بزرگ مربوط به رزمندگان مازندرانی نیز است.

وی همچنین افزود: نقش مازندران همچنین در حوادث سالهای نخست انقلاب و واقعه جنگل نیز هیچگاه بر کسی پوشیده نبوده و نخواهد بود و این نشان دهنده اهمیت و دغدغه مردم ولایتمدار استان نسبت به انقلاب و نظام است.

سردار باقرزاده با تأکید بر این که باید ظرفیت عظیم فرهنگی مازندران بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: متأسفانه تاکنون کمتر به این قابلیتها و ظرفیتهای ارزشمند فرهنگی پرداخته شده، این در حالی است که اگر در کشور بخواهند تاریخ تشیع را بنویسند باید به تاریخ مازندران مراجعه کنند.

وی در ادامه سخنان خود به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انجام کارهای عمیق، ماندگار و اثربخش در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود در این حوزه مهم و ارزشمند از خلق آثار موردی بکاهیم، بلکه نگاه عمیق و تأثیرگذار داشته باشیم.

سردار باقرزاده بر ضرورت پرهیز از کارهای موسمی در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: این عرصه بسیار ارزشمند و گسترده است و کارها و برنامهها باید عمقی و ماندگار باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اثربخشی و تأثیرگذاری موزهها زمانی اتفاق میافتد که از همه قابلیتهای نرم افزاری، سخت افزاری و هنری استفاده شود، گفت: خوشبختانه قرار گرفتن مکان پارک موزه دفاع مقدس مازندران در جوار رودخانه تجن شهرستان ساری بستری را برای ایجاد یک منطقه گردشگری فراهم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره همکاری مناسب شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری در احداث پارک موزه دفاع مقدس مازندران، گفت: انتظار ما از شهرداری مرکز استان این است که پنج درصد از اعتبارات شهرداری ساری به احداث پارک موزه دفاع مقدس اختصاص یابد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار