بیانیه بنیاد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به مناسبت سالروز واقعه طبس

واقعه طبس درس عبرتی برای آیندگان تاریخ است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز شکست آمریکا در حمله نظامی به طبس؛ پنجم اردیبهشت ماه را یکی از معجزات بزرگ قرن دانست.
کد خبر: ۱۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ - 25April 2014

واقعه طبس درس عبرتی برای آیندگان تاریخ است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، در بخشی از این بیانیه آمده است: براستی عبرت گرفتن از تاریخ که در قرآن به آن توصیه و تأکید شده یک ضرورت است، اما این امر در ذهن تحلیلگران غرب که قدرت را محور حرکات سیاسی خود قرار دادهاند و در محاسبات توازن اسباب مادی را در پدیدههای هستی اصل میدانند، نمیگنجد. تاریخ عرصهٔ پیروزی حق بر باطل است. واقعه طبس میتواند عظمت الهی و امداد غیبی را برای مردم آشکار کند و درس عبرتی برای آیندگان تاریخ شود، ماجرای طبس یکی از رسواترین و مفتضحانهترین توطئههای شکست خورده امپریالیسم امریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است.

این بیانیه میافزاید: بدون شک این ماجرا یکی از معجزات بزرگ قرن به حساب میآید، زیرا شیطان بزرگ آمریکا با تمامی توان و با سود بردن از دقیقترین و پیچیدهترین امکانات نظامی و با تدارک همه جانبه و هماهنگی کلیهٔ عوامل داخلی و خارجی به بهانهٔ آزادی جاسوسان خود در ایران، اما در حقیقت به قصد درهم شکستن انقلاب و نابودی نظام جمهوری اسلامی، تهاجم خود را آغاز کرد، سران کاخ سیاه و پنتاگون از موفقیت این عملیات کمال اطمینان را داشتند چرا که هیچ عامل و نیرویی را در شکست خود دخیل نمیدانستند، اما از آنجایی که خداوند همواره حافظ این ملت و انقلاب بود در طبس نیز امدادهای غیبی او عینیت یافت.

همچنین در این بیانیه آمده است: ۵ اردیبهشت مصادف با سالروز استکبارستیزی مردم ایران و شکست مفتضحانه امریکا درصحرای طبس است. این روز به یادماندنی، موهبتی است تا هر سال به یاد عظمت الهی و امداد غیبی حضرت حق باشیم و بدانیم که وعده پروردگارحتمی است. امروزایران اسلامی سرافرازی، عزت، اقتدار و پیشرفت خود را مرهون عنایات و توجهات خداوند متعال میداند.

در پایان این بیاینه تاکید شده است: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یزد ضمن گرامیداشت ۵ اردیبهشت وهمچنین یاد و خاطره سردار شهید "محمد منتظرقائم" اولین فرمانده سپاه یزد، شهادت و جان نثاری آن کبوتر سفر کرده در این معجزه الهی را از طرف آحاد ملت ایران به ویژه مردم دارالعباده یزد پاسخی نه چندان قابل، به الطاف خاصه و قدرت خداوند متعال میداند و همچنان مفتخر به بیعت جاودانه خود با فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنهای(مدظله العالی) وخواهان سربلندی، عزت و پیشرفت کشورعزیزمان درهمه عرصهها به ویژه عرصه اقتصادی، سیاسی و حافظ و ادامه دهنده راه شهدا، ایثارگران، رزمندگان و خانواده معظم شهدا خواهیم بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار