حجت‌الاسلام صفایی در مراسم سالگرد شهید قرنی:

شهید قرنی توطئه جدایی کردستان از ایران را خنثی کرد

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تنها یگانی که نگذاشت کسانی که به ظاهر ایرانی بودند بخشی از ایران را جدا کنند، ارتشیان بودند که در راس آن‌ها شهید قرنی قرار داشت.
کد خبر: ۱۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶ - 23April 2014

شهید قرنی توطئه جدایی کردستان از ایران را خنثی کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "غلامرضا صفایی" رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی اظهار کرد: در سال ۵۷ با اینکه چند روز از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود، برخی روزنامهها با ترور شخصیت شهید قرنی و بعد از ترور شخصیتی این شهید بزرگوار، منافقان کوردل گروهک فرقان با ترور فیزیکی ایشان چهره واقعی خود را به ملت ایران نشان دادند.

وی افزود: بعد از پیروز انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرمودند "زمانی که ارتش آماده شد به من بگویید تا یک روز را به نام ارتش نامگذاری کنم" و با صدور حکمی ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کردند. در آن روز مردم برادران ارتشی را در آغوش گرفتند و فریاد زدند "ملت فدای ارتش" و ارتشیان در حین اجرای رژه فریاد زدند "ارتش فدای ملت".

حجتالاسلام صفایی اذعان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خلقهایی در گوشه و کنار کشور با نامهایی مختلف ایجاد شد که معروفترین آنها خلق دموکرات کرد بود که بحث جدا شدن کردستان را از پیکره ایران مطرح کرد. تنها یگانی که نگذاشت کسانی که به ظاهر ایرانی بودند بخشی از ایران را جدا کنند، ارتشیان بودند که در راس آنها شهید قرنی قرار داشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: شهید قرنی انسانی با ایمان و معتقد بود که در مقابل رژیم آمریکایی پهلوی ایستاد و حتی هدیه بسیار گزاف شاهنشاهی را نپذیرفت. نقشه رژیم شاه این بود که کردستان را به کمک خلق کُرد از کشور جدا کند اما لشکر ۲۴ ارومیه که موضوع را فهمیده بود به فرماندهی مرحوم ظهیرنژاد مانع این کار شد و این اقدام به دستور شهید قرنی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ترور نخبگان هستهای ایران همچون شهیدان شهریاری و علیمحمدی خاطرنشان کرد: این دانشمندان در ظاهر امر توسط جوانان ایرانی به شهادت رسیدهاند اما پس از دستگیری، آنها اعتراف میکنند که در اسرائیل آموزش دیدهاند و با گرفتن ۱۰ هزار دلار این کار را قبول کردهاند.

حجتالاسلام صفایی به نامگذاری امریکا با عنوان شیطان بزرگ از سوی امام(ره) اشاره کرد و افزود: امریکا که علیرغم اجرای نقشههای متعدد علیه ایران اسلامی نتوانسته به اهداف شوم خود برسد به ترور دانشمندان و نخبگانی همچون قرنی روی آورد.

وی در خصوص چگونگی ترور شهید قرنی گفت: با گذشت چند روز از پیروزی انقلاب، منافقین کوردل از بیاحتیاطی شاگرد نقاشی که در منزل ایشان مشغول به کار بود سوء استفاده کرده و وارد منزل ایشان شده و این شهید بزرگوار را ترور کردند. آخرین جمله شهید قرنی این بود که "بالاخره امریکا من را کشت".

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: پس از شهادت شهید قرنی مشخص شد که گروهک فرقان با اجرای سیاست امریکا و دستور مستقیم از اسرائیل این کار را انجام داده است. یک هفته بعد از شهادت شهید قرنی استاد مطهری را به شهادت رساندند، این به این معنی است که دشمن میخواست هم مرزبانان دینی و هم مرزبانان این آب و خاک را از بین ببرد.

حجتالاسلام صفایی تصریح کرد: دشمنان اسلام میخواهند اتحاد بین شیعه و سنی را بر هم زنند و فیلمهایی از قبیل کشتار سربازان ارتش سوریه را انتشار میدهند، تا به اهداف خود برسند، اما تمامی عالمان سنی و شیعه که در راس همه آنها مقام معظم رهبری هستند، متوجه این نقشه شوم دشمن شدهاند و نمیگذارند کوچکترین خدشهای به اتحاد شیعه و سنی وارد شود.

نظر شما
پربیننده ها