فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج):

فرهنگ‌سازی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) گفت: پر رنگ‌تر شدن فرهنگ‌سازی در حوزهٔ بهداشت و درمان می‌تواند تا حد قابل توجهی بار سنگین هزینه‌ها را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 06April 2014

فرهنگ‌سازی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ دوم پاسدار "جعفر اصلانی" فرمانده دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیةالله الاعظم(عج) اظهار کرد: بحث فرهنگسازی یکی از مهمترین مباحث اساسی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان است و ضرورت این مسئله به حدی است که اگر به این مهم به ویژه طبق فرامین «مقام معظم رهبری» مبنی بر شعار سال جاری به طور جامع و کامل پرداخت شود، بخش اعظمی از مشکلات بهداشت و درمان کشورمان میتواند حل شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، آموزش پایهٔ اصلی ارتقا فرهنگ بهداشت و درمان در کشورمان است، تاکید کرد: برای کاهش تحمیل هزینههای مازاد خدمات درمان بر مردم در ابتدا باید فرهنگسازی بین پزشکان و شبکههای بهداشت و درمانی و البته با عزم همگانی و منسجم تمام دستگاههای مربوط و دخیل در این حوزه صورت پذیرد.

اصلانی با اشاره به اینکه امکانات درمانی بیمارستانهای دولتی همتراز با بیمارستانهای خصوصی است، گفت: متاسفانه در بیمارستانهای خصوصی به علت بالا بودن هزینههای درمان مردم بر این باورند که امکانات درمانی این بیمارستانها نسبت به سایر بیمارستانها بیشتر است، در حالی که این چنین نیست و همان امکانات درمانی در بیمارستانهای خصوصی نیز وجود دارد و این نگاه لوکسگرایانه و تجملاتی نسبت به بیمارستانهای خصوصی باید برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله خاطرنشان کرد: وقتی افراد با باور این موضوع که خدمات پزشکی بیمارستانهای خصوصی پیشرفتهتر هستند، به این مراکز جهت ادامه درمان مراجعه میکنند، با هزینههای کمرشکن مواجه میشوند که این خود بار مالی سنگینی را بر خانوادهها تحمیل میکند.

نظر شما
پربیننده ها