پایان ۳۱ سال صبر برای دیدار با شهید صبوری؛

استان بوشهر فردا در انتظار قدم‌های مادر شهید صبوری است

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در بوشهر گفت: همزمان با حضور زرین‌تاج بهرامی، مادر شهید بهروز صبوری، مردم شهیدپرور استان بوشهر به استقبال او می‌آیند.
کد خبر: ۱۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷ - 04March 2014

استان بوشهر فردا در انتظار قدم‌های مادر شهید صبوری است

سرهنگ پاسدار احمد موحد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: اقشار مختلف مردم بوشهر و همچنین خانوادههای معظم شهدای، مفقودالاثرها و مادران شهدا، فردا در مراسم اسقبال از مادر شهید بهروز صبوری حضور مییابند.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراسم استقبال از مادر شهید صبوری همچنین پیشکسوتان دفاع مقدس، دانش آموزان، دانشجویان، روحانیون حوزه علمیه و همه مردم شهیدپرور استان بوشهر شرکت خواهند کرد.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در بوشهر تاکید کرد: شهر بوشهر فردا با قدوم مادر شهید بهروز صبوری مزین و نورانی میشود و مادر و فرزند پس از سالها انتظار همدیگر را ملاقات میکنند.

سرهنگ پاسدار موحد اذعان داشت: در فرودگاه بوشهر از سوی مسئولان و مردم، برای خوش آمدگویی و به پاس احترام به مادر شهید، حلقه گل بر گردن او خواهند آویخت و مسیر حضور و حرکت مادر شهید صبوری گلباران میشود.

وی خاطر نشان کرد: از زبان فرزند شهید، پلاکاردی با عنوان «مادرم به شهر ما بوشهر خوش آمدی» در سطح شهر نصب میشود چرا که مسئولان استان بوشهر قصد دارند مراسم استقبال از مادر شهید صبوری در خور و شایسته باشان شهید انجام گیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه مقدم مادر شهید گلباران میشود، گفت: مادر و برادر شهید بهروز صبوری یک سخنرانی کوتاه با مردم خواهند داشت و پس از استقبال و سخنرانی در بین مردم، مادر و خانواده شهید با دعوت از نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان بوشهر (آیت الله صفایی) حضور یافته و از مادر شهید صبوری تجلیل میشود تا دلجویی شود.

وی اظهار کرد: در مراسم استقبال از مادر شهید صبوری، اکیپ موتورسواران به همراه عکس و پلاکارد از ایشان استقبال میکنند.

سرهنگ پاسدار موحد خاطر نشان کرد: در مسیر حرکت زرینتاج بهرامی (مادر شهید بهروز صبوری) از مسیر فرودگاه تا داخل شهر، دانش آموزان مدارس مقدم مادر شهید را گلباران میکنند.

وی افزود: محلات جنوبی از جمله جلالی، شقاب، بهمنی، دواس و.. از مناطق جنوبی استان بوشهر هستند و با توجه به اینکه دانشگاه خلیج فارس در منطقه جنوبی بوشهر واقع شده است، در این مسیر استقبال و مشایعت از مادر شهید انجام میشود.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در بوشهر اظهار کرد: بعد از طی کردن مسیر فرودگاه، مردم و مسئولان به همراه مادر شهید وارد دانشگاه خلیج فارس خواهند شد و پس از ۳۱ سال فراغ، هجران و دوری، این مادر فرزندش را ملاقات میکند.

وی اذعان داشت: مدت زمانی را برای صحبت و گفتوگو بین مادر و فرزند اختصاص داده میشود تا مادر و فرزند بعد از ۳۱ سال حرفهای ناگفته خود را برای یکدیگر بازگو کنند.

سرهنگ پاسدار موحد خاطر نشان کرد: این مراسم با حضور اصحاب رسانهها انجام میشود و بعد از ملاقات مادر و فرزند، رئیس دانشگاه خیر مقدم خواهد داشت و سخنرانی میکند و از مادر شهید هم خواسته میشود تا صحبت کند.

وی ادامه داد: در هنگام شب هم مادر شهید صبوری در برنامه معروف شو نشینی استان بوشهر خواهند یافت.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر گفت: حضور شهیدان گمنام در حقیقت تلنگری برای همه است تا یادمان نرود امنیت و آسایش امروز مرهون خون شهدایی است که جان خود را در راه دفاع از ارزشهای انقلاب و اسلام فدا کردند.

وی اذعان داشت: شهدای گمنام خواستهاند تا مانند مادرشان حضرت زهرا بینام و گمنام بمانند چرا که راه امام حسین را ادامه دادند. امروز نیز همه موظف هستیم تا تداوم دهندگان راه آنها باشیم.

سرهنگ پاسدار موحد افزود: استان بوشهر فردا با حضور مادر شهید بهروز صبوری عطر و فضای معنوی خاصی پیدا میکند و فضای آن دفاع مقدسی میشود.

وی ادامه داد: به فرموده آقا، دفاع مقدس گنج است و شهدای گمنام گنجهایی هستند که استخراج میشوند.
وی با اشاره به اینکه حضور مادر شهید صبوری و هویت او ادامه گنج گرانبهایی است که در حال استخراج است، گفت: شهدا را الگو قرار دهیم و در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و.. بکار گیریم.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در بوشهر با بیان اینکه روحیه مقاومت در استان بوشهر وجود دارد، اذعان داشت: روحیه استقامت و ایستادگی در برابر پرتغالی و مبارزه با استکبار در طول تاریخ در وجود مردم بوشهر قرار داشته و نمونه بارز آن حماسه رئیسعلی دلواری و حضور علمای بزرگ و شخصیتهایی از جمله خالو حسین است.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در بوشهر در پایان گفت: مردم همیشه در صحنه بوشهر در پیمان خود با امام، شهدا و مقام معظم رهبری استوار هستند و در برابر تمامی ابرقدرتهای جهان تا پای جان ایستادگی میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار