بیمارستان صحرایی فوق تخصصی در کمیجان راه اندازی می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از راه اندازی بیمارستان صحرایی شهید دکتر علی محمدی هزاوه ای در شهرستان کمیجان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵ - 24February 2014

بیمارستان صحرایی فوق تخصصی در کمیجان راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محسن گلشنزاده" معاون هماهنگکننده سپاه روح الله، در نشست هماهنگی احداث بیمارستان صحرایی کمیجان افزود: خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان دفاع مقدس تاکنون بر هیچکس پوشیده نیست و اکنون با راهاندازی بیمارستانهای صحرایی در شهرهای محروم موجبات دلگرمی مردم را فراهم کرده و گام مؤثری در محرومیتزدایی برداشته شده است.

وی گفت: یقین بدانید این خدمت بسیار بزرگی است که در تاریخ شهرستان موجب رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت و این بیمارستان به نام شهید دکتر علی محمدی هزاوهای است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله گفت: حضور تعداد زیادی پزشکان متخصص و فوقتخصص در این شهرستان اهمیت زیادی دارد که امیدوار هستیم نهایت بهره را از فرصت موجود ببریم.

گلشنزاده گفت: در این بیمارستان صحرایی علاوه بر درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی در بخشهای آزمایشگاه، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، مامایی، داروخانه، دندانپزشکی، کلینیکهای تخصصی و عمومی به مدت دو روز در شهرستان به بیماران خدمات ارائه میشود.

وی مهمترین عامل پایداری زندگی را سلامت دانست و افزود: بسیاری از مشکلات اجتماعی با تأمین سلامت برطرف میشود و این امر محقق نمیشود مگر اینکه تمام دستگاههای اجرایی در بحث سلامت شهرستان با یکدیگر هماهنگی و همکاری داشته باشند.

در ادامه "غلامرضا میوهای" فرماندار کمیجان گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم مناطق محروم، کمک به محرومیتزدایی و ارتقاء سطح سلامت مردم مناطق محروم، شناسایی بیماریهای بومی و کاهش ارجاع بیماران روستایی به بیمارستانهای شهری از جمله اهداف برپایی این بیمارستان صحرایی است.

وی این اقدامات را از برکات جمهوری اسلامی خواند و تأکید کرد: سپاه پاسداران به عنوان نهاد مردمی خدمات ارزندهای در طول انقلاب و پس از آن نیز به مردم ارائه داده است که برپایی بیمارستانهای صحرایی از جمله این خدمات ارزنده است.

میوهای افزود: هدف از این جلسه این است که از ظرفیتهای تمامی عزیزان در پرپایی بیمارستان صحرایی استفاده کنیم؛ شهرستان کمیجان نسبت به سالیان گذشته در تمامی امور از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، البته در بعضی موارد دارای کمبودهای هستیم پس باید سعی ما بر این باشد تا با همکاری و همدلی این کمبودها را جبران کنیم.

وی در پایان گفت: افتتاح بیمارستان صحرایی شهید دکتر علی محمدی هزاوهای در جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان نقش موثری میتواند داشته باشد و ما باید این فرصت را مغتنم شمرده و حداکثر بهره را ببریم.

همچنین صابر جباری مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم مناطق محروم برپا میشود، گفت: کمک به محرومیتزدایی و ارتقاء سطح سلامت مردم مناطق محروم، شناسایی بیماریهای بومی و کاهش ارجاع بیماران روستایی به بیمارستانهای شهری بخشی از اهداف راهاندازی این بیمارستان است.

وی با بیان اینکه هشتم اسفند مصادف با بمباران شیمیایی بیمارستان صحرایی فاطمه زهرا (س) در عملیات والفجر ۸ و شهادت جمعی از اعضای بسیج جامعه پزشکی و همچنین روز بسیج جامعه پزشکی است، خاطر نشان کرد: از دو ماه پیش در کل منطقه کمیجان اعم از شهر، بخش و روستا ویزیت پزشکان عمومی و غربالگری انجام شده و برای حدود ۶۰۰ بیمار نیز برگه مراجعه به متخصص صادر شده تا بر اساس این غربالگریها پزشکان متخصص و فوق تخصص مورد نیاز مشخص شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی با اظهار اینکه در زمان برپایی بیمارستان صحرایی ۱۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۱۰ پزشک عمومی خدمات رایگان را به بیماران منطقه ارائه خدمت میکنند، بیان داشت: در کنار ویزیت رایگان، خدمات دارویی، پاراکلینیکی، آزمایشگاهی، جراحی و دندانپزشکی در درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، مامایی، داروخانه و کلینیکهای تخصصی و عمومی این بیمارستان نیز به صورت رایگان توسط متخصصین ارائه میشود.

صابر جباری در ادامه از اعزام ۸۰ نفر از اعضاء جامعه پزشکی استان در قالب اردوهای راهیان نور به مدت پنج روز به منظور آشنایی با مناطق عملیاتی جنوب در اواخر اسفند ماه سال جاری خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار