یادواره شهدای روستای غیاث آباد فراهان برگزار می‌شود

یادواره ۳۷ شهید روستای غیاث آباد فراهان عصر امروز با حضور فرمانده سپاه حضرت روح الله استان مرکزی در این روستا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰ - 13February 2014

یادواره شهدای روستای غیاث آباد فراهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در بین ۳۷ شهید روستای غیاث آباد ۲۲ شهید مفقودالاثر وجود دارد که پس از ۱۱ سال پیکر آنان به وطن بازگشته و تعداد بالای شهدا، این روستا را به عنوان دومین روستای شهیدپرور پس از روستای فردو در کشور قرار داده است.

همچنین دو خانواده شهید این روستا هر کدام سه شهید را تقدیم اسلام کردهاند که هر ساله در یادواره شهدای روستا از این عزیزان تجلیل میشود.

سردار داود غیاثی راد مشاور فرهنگی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، درباره شهدای این روستا گفت: شهید عبدالله رست معروف به چمران استان مرکزی از دیگر شهدای این روستا است که به عنوان شهید نخبه استان شناخته میشود. همچنین شهید علیرضا مکی و محمد غیاث آبادی که در سن ۱۴ سالگی به شهادت رسیدند به عنوان جوانترین شهدای شهرستان فراهان از این روستا هستند.

غیاثی افزود: دیگر شهدای روستای غیاث آباد در ابتدای جنگ به کردستان رفتند و عدهای دیگر که در جنوب بودند رشادتهای آنان سرآمد استان است.

در پایان مراسم پیام سردار باقرزاده به مناسبت برگزاری یادواره قرائت میشود و دو تن از رزمندگان به خاطره گویی میپردازند و پس از آن شرکت کنندگان بر سر مزار شهدای روستا فاتحه میخوانند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار