بشار اسد:

حمله آمریکا به ارتش سوریه عمدی بود/ «معارضان میانه‌رو» از اساس خرافات است

رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه عمدی بود، گفت: معارضان میانه‌رو از اساس خرافات است. ما نمی‌توانیم آنها را از تروریست‌های تندرو جدا سازیم؛ حتی اگر خرافه هم نباشد، آمریکا نیز نمی‌تواند معارضان میانه‌رو را از تروریست‌ها جدا کند.
کد خبر: ۱۰۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ - 07October 2016
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌و‌گو با شبکه 2 دانمارک، گفت: آمریکا اراده‌ای برای رسیدن به توافق در سوریه ندارد و به همین دلیل پیش از این نیز می‌دانستیم که توافق آمریکا با روسیه موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار اسد درباره چرایی شکست این توافق گفت: چراکه به عنوان مثال «جبهه النصره» در لیست تروریستی آمریکا و سازمان ملل قرار گرفته است؛ اما در سوریه جبهه النصره کارت بازی آمریکا محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: معارضان میانه‌رو از اساس خرافات است و بنابراین نمی‌توانیم آن را از تروریست‌های تندرو جدا سازیم، چرا که از اساس وجود ندارد.

رئیس‌جمهور سوریه با تأکید بر اینکه مبارزه با تروریسم لازمه راه‌حل سیاسی است، گفت: هرگز نمی‌پذیریم که تروریست‌ها به بخشی از سوریه تسلط یابند و وظیفه ما به عنوان دولت، رو به رو شدن با واقعیت است. تروریست‌هایی وجود دارند که از طرف قدرت‌ها و کشورهای خارجی حمایت می‌شوند و ما باید از کشورمان دفاع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مردم اروپا دشمن سوریه نیستند و تفاوت بسیاری بین آن‌ها و سیاست دولت‌هایشان وجود دارد.
 
بشار اسد در پاسخ به سؤال خبرنگار که آیا احتمال رویارویی مستقیم بین آمریکا و سوریه وجود دارد یا نه، اظهار داشت که تشدید اوضاع از قبل بوده و این احتمال وجود دارد که سوریه و آمریکا مستقیما درگیر شوند؛ چرا که در ایالات متحده آمریکا سیاستمداران عاقلی وجود ندارد و خود این مسئله می‌تواند شرایط بدتری را رقم بزند.

رئیس جمهور سوریه در مورد حمله جنگنده‌های ائتلاف به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور و اینکه این حمله همانطور که دانمارک اعلام کرده، اشتباهی بود، تأکید کرد که دولت سوریه احتمال روی دادن چنین حوادثی را رد نمی‌کند، و دانمارکی‌ها و انگلیسی‌ها تصمیم به این حمله نگرفته‌اند، بلکه این آمریکا بود که به آن‌ها دستور داده و گفته است که این هدف، داعش است.

وی افزو:  اطمینان کامل دارد که آمریکایی‌ها عمدا به مواضع ارتش سوریه حمله کردند؛ چرا که داعش قبل از حمله نیروهای خود را در آن منطقه برای حمله آماده کرده بود. 

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار