رئیس کمیته امور بین الملل مجلس روسیه:

دوران هژمونی امریکا به پایان رسیده است

برآیند و نتایج نشست های بین المللی و منطقه ای نشان می دهد که بازیگران مختلفی در پی ایجاد موازنه با امریکا هستند و این کشور هژمونی خود را از دست داده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱ - 26January 2014

دوران هژمونی امریکا به پایان رسیده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، "آلکسی پوشکف" رئیس کمیته امور بین الملل مجلس روسیه با اشاره به ظهور برخی رقبای بین المللی و منطقه ای در مقابل امریکا گفت: در دوران کنونی امریکا نمی تواند نتایج مطلوب خود را برای یک نشست بین المللی را تعیین کند و بازیگران مختلفی توان مقاومت در مقابل آن را دارند.

این مقام روس که در سخنان خود با بحران سوریه نیز اشاره داشت، افزود: بر خلاف دوران گذشته، امریکا به تنهایی نمی تواند اولویت خود را به عنوان نتیجه یک نشست به دیگران تحمیل کند و بازیگران مختلفی در سطح جهانی یا منطقه ای توان تقابل با آن را پیدا کرده اند.

 پوشکف با اشاره به روندهایی مانند ظهور قدرت های منطقه ای و قدرت های نوظهور در دوران معاصر تاکید کرد در زمان کنونی بحرانی در هژمونی امریکا شکل گرفته و امریکا دیگر نمی تواند خود را هژمون مسلط بر همه جهان معرفی کند.

وی همچنین گفت: نتایج و برآیند نشست های جهانی و منطقه ای مانند اجلاس اخیر داووس و کنفرانس ژنو 2 در مورد سوریه نشان می دهد مانند گذشته شاهد اجرایی شدن اولویت های امریکا نیستیم. در واقع مخالفت هایی در این نشست ها با امریکا صورت می گیرد که هژمونی این کشور را به چالش کشیده است.

نظر شما
پربیننده ها