همایش «لبخند یاران»با حضور بانوان بسیجی در نکا برگزار شد

در آغاز هفته دفاع مقدس همایش «لبخند یاران» با حضور بانوان فرهیخته نکایی در نکا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ - 22September 2016

همایش «لبخند یاران»با حضور بانوان بسیجی در نکا برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجتالاسلام روحالله انگیسه راوی دفاع مقدس شب گذشته در این همایش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای و رزمندگان انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: تکلیف مهم و اصلی بانوان امروز، حفظ حجاب و عفاف است تا با این حجاب، زندگی اهل بیتی برای خود، خانواده و جامعه ایجاد کنند.

حجتالاسلام روحالله انگیسه، افزود: همه ما باید بدانیم که برای این چادری که بر سر زنان و بانوان این سرزمین است خونهای فراوانی اهدا شده است و نباید به راحتی از کنار این چادر به عنوان مطاعی بی ارزش عبور کنیم و با بیاعتنایی به این پوشش برتر اسلامی، زنان و مادرانی بد حجاب در جامعه داشته باشیم، بلکه باید تلاش شود تا با احترام به این چادر، زندگی ایمن برای جامعه و خانواده فراهم شود.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه استمرار خون سرخ سیدالشهدا(ع) و کربلا در خرمشهر نمود پیدا کرد، ادامه داد: نباید این خون شهدای دشت کربلا و هشت سال دفاع مقدس به راحتی پایمال شود بلکه باید همه منازل ایران اسلامی ما منزلی برای میزبانی حضرت زهرا(س) با حفظ حجاب اسلامی باشد.

حجتالاسلام انگیسه گفت: حفظ سنگر شهدا در حفظ بنیان خانواده و حجاب است و اگر حجاب و عفاف حفظ شود، فرزندانی پاک تربیت شده و جامعه از بسیاری ناهنجاریها در امان میماند.

وی افزود: وجود 35 هزار شهید دانشآموز در ایران اسلامی که در طول هشت سال دفاع مقدس، تقدیم انقلاب شده است بیانگر دلدادگی آنان به اسلام، انقلاب و نظام بوده است که اکنون نیز باید در تربیت چنین فرزندانی تلاش شود و همه این مسائل در گرو تربیت صحیح در خانواده و توسط مادران است.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به حضور شیرزنان در طول هشت سال دفاع مقدس همگام و دوشادوش مردان، یادآور شد: زنان جامعه ما مردانه در دفاع مقدس در خاکریزهای مختلف جنگیدند و از انقلاب دفاع کردند تا پای هیچ نامحرمی به ایران اسلامی باز نشود.

حجتالاسلام انگیسه ادامه داد: نقش بانوان در طول انقلاب اسلامی در صحنههای مختلف شکلگیری انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن بلاتوصیف و بلاتشبیه است و در برخی از موارد حضور زنان بیشتر از مردان بوده است و ایثار و فداکاریهای فراوانی برای حفظ انقلاب انجام شده است.

وی بیان کرد: فرآیند شکلگیری انقلاب اسلامی ما از سال 42 آغاز و تا سال 57 ادامه داشت و در طول این مدت 15 ساله بسیاری از بانوان به دلیل همراهی با این موج اسلامخواهی و انقلابخواهی، توزیع و پخش اعلامیهها و... در زندانهای ساواک شکنجه و زجرکش شدند اما هرگز دست از خواسته و افکار خود برنداشتند و در همان حال هم بنیان خانواده را حفظ کردند.

راوی دفاع مقدس اضافه کرد: حفظ بنیان خانواده از مسائل مهم در جامعه ما در طول شکلگیری و استمرار انقلاب بوده است و همچنان هم ادامه دارد و باید یکی از سنگرهای مهم برای حفظ خون شهدا، ارزشها و آرمانهای این انقلاب باشد.

حجتالاسلام انگیسه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مطالعه کتاب "دا" نوشته سیده زهرا حسینی، از توصیههای مهم به همه بانوان و دختران این سرزمین است، یادآور شد: کتاب "دا" در واقع بهتر زندگی کردن را به ما آموزش میدهد تا فهم بهتری از مدافعین خرمشهر در آن زمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: امدادگری، دفن شهدا، امدادرسانی در صحنههای مختلف جنگ، سلاح گرفتن و وارد میدان شدن و کمکرسانی به نیروهای پشت خط مقدم، حضور در آشپزخانه و... از جمله مسائلی است که در این کتاب به عنوان نقش بانوان در طول جنگ بیان شده است تا خدماتدهی مختلف بانوان نشان داده شود.

این راوی افزود: در کنار همه بانوانی که جانانه برای دفاع از این آب و خاک تلاش کردند، بانوان کرمانشاه و غرب کشور هم مردانه مبارزه کردند و با امدادرسانی و خدماتدهی به رزمندگان، دوشادوش مردان به ایران اسلامی خدمت کردند تا با وجود هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی توسط کشورهای مختلفی که با صدام همراهی میکردند؛ یک وجب از این خاک به دشمن در اختیار دشمن قرار نگیرد.

حجتالاسلام انگیسه در پایان با بیان اینکه برخی از بانوان در اسلام و انقلاب نقش کوتاه اما اثرگذار داشتهاند، گفت: نام و یاد و نقش "توئه" بانویی که در یک زمان کوتاه و محدود به مسلمابنعقیل کمک کرد هرگز از اذهان دور نمیشود و در این بین باید نقش مادران و همراهی همسران شهدا به عنوان اثرگذاران تاریخ همواره در سرلوحه کار ما بوده و هرگز فراموششان نکنیم.

سید ابراهیم شریفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هویت انقلاب ایران، استکبارستیزی است و روحیه استکبارستیزی روحیه جدانشدنی در بین ما است و امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا دشمن اصلی و اول است و این دشمنی همواره ادامه دارد.

سید ابراهیم شریفی افزود: امروز تمام استکبار و دنیای غرب در منطقه خاورمیانه وارد شده و هجمههای مختلف علیه کشورهای مختلف همچون لبنان، عراق، افغانستان، بحرین و... ایجاد شده است اما ایران اسلامی با وجود اینکه استکبار تمام اطراف ما را محاصره کرده است در امنیت و آرامش کامل است و این امنیت و آسایش در گرو ولایتمداری و بصیرت ملت است.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس، پشتوانه عظیم مردمی، توسل به ائمه، اتکای به خداوند و ولایتمداری سبب پیروزی ما در میدان مبارزه با دشمن شد و در افزایش اقتدار ما در جهان تاثیرگذار بود که در هفته دفاع مقدس، باید دلاورمردیها، ایثار شهدا و رزمندگان برای نسل جدید و جوان، بیش از پیش تبیین شود.

یادآور می شود در این مراسم حدیثه صالحی از شاعران بنام استان در وصف شهدا به شعرخوانی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار