سردارملکی اعلام کرد؛

برگزاری 23 مراسم عقد و ازدواج در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: 23 مراسم عقد و ازدواج در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ - 21September 2016

برگزاری 23 مراسم عقد و ازدواج در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

به گزارش  دفاع پرس از مازندران،سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع  مقدس و شورای راهبردی پیشکسوتان دفاع مقدس که در یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران برگزار شد، گفت: این اداره کل برنامههای ابلاغی از سازمان را در سطح استان انجام می دهد و مشکلی در اجرای برنامه ابلاغی ندارد.

وی با بیان اینکه تدوین نقش استان در دفاع مقدس یکی از دغدغههای همه مدیران استان و پیشکسوتان دفاع مقدس است، افزود: از سال 93 فعالیت هایی در این مهم در سه حوزه ارتش، سپاه، بسیج، حوزه نهادها و دانشگاه ها و دستگاه ها و حوزه مردم، انجام شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه 50 درصد از مصوبات برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام شد، تصریح کرد: تاکنون 32 عنوان کتاب درباره دفاع مقدس در استان مازندران چاپ شد و تا پایان سال جاری40 عنوان کتاب چاپ و رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 800 ساعت مصاحبه از پیشکسوتان انجام شد، افزود: 150 هزار برگ اسناد جنگ مربوط به دفاع مقدس تهیه شد و کتاب عکس دفاع مقدس نیز به چاپ می رسد.

سردار ملکی درباره حمایت تولید و ساخت مستند دفاع مقدس گفت: تولید یک مستند از شهدای غواص از شبکه 5 پخش شد و اکنون مستند دیگری درباره حماسه جنگل از قرارگاه علویان با همکاری نیروی انتظامی و سپاه در 50 دقیقه با شبکه افق قرارداد بسته شد که در ششم بهمن امسال، سالگرد حماسه جنگل پخش میشود.

وی افزود: خیری با اهدای یک میلیارد تومان برای ایجاد یک مرکز فرهنگی در جنب سه شهید کلاردشت کمک کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دفاتر بنیاد حفظ آثار در شهرستان بابلسر و هادی شهر افتتاح شد، تصریح کرد: 264 شهید گمنام در استان مدفون هستند، 53 نقطه یادمان در مازندران تعبیه شده که 31 مورد آن مورد بهره برداری رسید و 23 یادمان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: سیاست ما این است برخی از مکان هایی که شهدای گمنام دفن شده اند تبدیل به مرکز فرهنگی شود.

سردار ملکی درباره  ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس عنوان کرد: از 22 پروژه که در فاز یک (عملیات والفجر  و اروند کنار) و فاز دو (هفت تپه)  شروع شد 14 پروژه تکمیل و 8 پروژه نیمه کاره است چنانچه بودجه تامین شود فاز یک و دو تا پایان 96 تکمیل می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ماندران با بیان اینکه ساخت مرکز فرهنگی دغدغه ما است، گفت: پروژه این مرکز یکی از بزرگترین پروژه های کشور و قابل مقایسه با پارک موزه دفاع مقدس همدان، کرمان و... نیست و این پروژه در آینده نزدیک جزو بهترین مراکز گردشگری ایران خواهد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه 23 مراسم عقد و ازدواج در این مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران برگزار شد،  اظهار کرد: برخی از مسئولان همچون استاندار، معاونین و برنامه بودجه شرکت گاز و مخابرات برای اتمام مرکز فرهنگی دفاع مقدس عاشقانه کار می کنند، برخی مسئولان می خواهند کمک کنند اما اعتبار ندارند ولی برخی از مسئولان به این مسائل فرهنگی بی تفاوت هستند و آنها باید نگاهشان را نسبت به این موضوعات فرهنگی تغییر دهند.

وی با بیان اینکه برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس لازم است 7 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه برای خرید 3.5 هکتار زمین تهیه شود، افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس یکی از مراکزی است که قدرت بی اثر کردن نقشه های دشمن را دارد و باید هر چه زودتر به اتمام برسد تا جوانان ما از این مرکز بهره مند شوند.

مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه هنوز نتوانستیم یک فیلم بلند در راستای دفاع مقدس تهیه کنیم، گفت: این فیلم بلند با بیان نقش مازندران در دفاع مقدس از دریچه شهید طوسی مقدماتش آماده شده و از استاندار تقاضا داریم که با دادن اعتباری حدود سه میلیارد تومان اجازه دهد تا  این فیلم دفاع مقدسی در مازندران کلید زده شود.

وی  فراهم ساختن اعتبار برای ساخت فیلم و مستندسازی در حوزه دفاع مقدس، کمک به تشکیل  و فعال شدن شورای هماهنگی حفظ و نشر و آثار و ارزش های دفاع مقدس، حمایت در جهت تبیین نقش شهرستان ها در دفاع مقدس، حمایت شورای هماهنگی بانک ها، ساخت موزه آمل را از استاندار خواستار شد.

 وی با بیان اینکه پرداخت 6 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی بانک ملی برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس بسیار ناچیز است، افزود: شماره حساب  8825 با مسئولیت آیت الله طبرسی جهت دریافت حمایت از مردم پیش بینی شده است.

سردار ملکی با بیان اینکه درباره مشاهیر و حماسه جنگل آمل  تاکنون 4 کتاب نوشته شد، گفت: موزه آمل با محتوای مشاهیر و جنگ جنگل و فرهنگ مردم باید در این شهر احداث شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار