بیانیه اداره کل حفظ آثار قم:

دفاع مقدس تجلی همنوایی غدیر و عاشوراست

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: ایام این هفته یادآور آموزه‌های مقدس و پیام متقن فرهنگ ولایی غدیر و فرهنگ عاشورا است.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ - 21September 2016

دفاع مقدس تجلی همنوایی غدیر و عاشوراست

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم با صدور بیانیهای به تجلیل از آن روزهای پربار پرداخت.

در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آمده است: سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس در حالی فرا رسیده که جهان امروز، با الهام از فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس و دریافت پژواک پیام انقلاب، بیش از پیش به حقانیت شعارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی و بدعهدی سردمداران آن پی برده است.

این بیانیه افزوده است: این ایام پرافتخار و خاطره انگیز یادآور روزهای عظیم و ایام الله حماسه آفرینی ملت قهرمان و شهیدپرور ایران اسلامی بخصوص جوانان برومند آن است که چونان «بنیانی مرصوص» در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی کرده و امروز با شعار عمیق «ما آماده ایم» نه تنها در عرصه های جهادی داخلی تلاش می کند، بلکه شعاع ایستادگی و مقاومت را تا فراسوی مرزها گسترش دادند تا دشمن زبون خیال خام نزدیک شدن به آب و خاک این مرز پرگهر را برای همیشه از ذهن پوچ خود محو کند.

بیانیه مزبور با اشاره به استقامت مردم خاطرنشان ساخته است: ملت بزرگ ایران اسلامی از همان روزهای آغازین جنگ، با لبیک به ندای امام و رهبر خویش و با الهام از آموزه های متعالی و شور همنوایی و همگرایی دو فرهنگ پویای غدیر و عاشورا، «ولایت پذیری» را با تقدیم «خون سرخ» جوانان خویش به منصه ظهور رساند و با رشادت فرزندان رشید خود در نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، ژاندارمری، نیروی انتظامی و بسیج مردمی شامل روحانیون، جهادگران، دانشگاهیان و اساتید، هنرمندان، بانوان، دانش آموزان، فرهنگیان، اصناف و اقشار و گروه های مختلف و ... چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه و ستادهای پشتیبانی مردمی شهری و روستایی و عشایر سلحشور از همه سلایق مختلف، حماسه دفاع مقدس را رقم زد و فهرستی بلند از صفحات زرین دیوانی سترگ و بی انتها از این حماسه جاویدان خلق نمود.

بیانیه خاطرنشان کرده است: تلالو گوهرهای اقیانوس پهناور دفاع مقدس برگرفته از ولایت پذیری، همدلی، صفا و اخلاص، انس با قرآن و ولایت، توکل، معنویت، مجاهدت فی سبیل الله و از جان گذشتگی فرماندهان شجاع و رزمندگان اسلام بود، کسانی که مصداق "صدقوا ما عاهدوالله "شده و در دفاع از اسلام در خون خود غلطیدند و یا در زمره "من ینتظر" در آمدند.

در فراز دیگری از بیانیه تصریح شده است: شهدای بزرگوار هشت سال دفاع مقدس ارواح بلند و تابناکی هستند که با تاسی به فرهنگ ولایت علوی و سیره سیدالشهدا(ع) با خون پاک و سجایای ارزشمند و کرامات بیشمار خود از خاکی به ظاهر بی مقدار، شلمچه ها و طلائیه ها و ... آفریدند به طوریکه امروز ماوا و محل زیارت عاشقان دلباخته و یادآور ایثارگری جانبازان سرافراز، آزادگان عزیز و رزمندگان کفر ستیز لشکر اسلام است؛ قهرمانانی که سرانگشت دستان قدرتمندشان، همواره بر ماشه جنگ افزارها بوسه می زد.

فراز پایانی بیانیه اداره کل حفظ آثار قم تاکید کرده است: اکنون پس از گذشت28سال از پایان جنگ تحمیلی، دفاع مقدس همچنان در لایه های زندگی روزمره جاری است و ایران اسلامی، به برکت افتخارات بدست آمده از خون شهیدان و ایثارگری رزمندگان اسلام و با رهنمود های رهبر بزرگوار انقلاب، فرماندهی معظم کل قوا و سکاندار کشتی نظام اسلامی، با تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح، هر روز مقتدرتر از گذشته در هوا، فضا، زمین، دریا و عرصه های علمی و فناوری بین المللی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و  فرهنگ جهادی با اقدام و عمل انقلابی تا رسیدن به صبح ظفر و برقراری حکومت جهانی اسلام، حضور می یابد و اکنون با تجلی این حضور آگاهانه و شجاعانه در حماسه مدافعان حرم، به سرمشق و الگویی برای بیداری اسلامی در سرتاسر جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار