مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران مطرح کرد؛

اجرای برنامه مدون اقتصاد مقاومتی با درون‎مایه و ریشه مردمی

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران گفت: راه برون‎رفت برای پیروزی در جنگ اقتصادی از نظر مقام معظم رهبری اجرای برنامه مدون اقتصاد مقاومتی با درون‎مایه و ریشه مردمی یا مردمی‌‏کردن اقتصاد است.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ - 19September 2016

اجرای برنامه مدون اقتصاد مقاومتی با درون‎مایه و ریشه مردمی

به گزارش   دفاع پرساز مازندران، غلامرضا شریعتی مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران ظهر امروز در اجلاسیه مجمع بسیج بهشهر با اشاره به ورود بسیج سازندگی در عرصه کشاورزی و صنایع وابسته به آن، اظهار کرد:  بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی باید توجه ویژهای به امنیت غذایی و حوزه دارویی داشته باشیم و از اینرو سپاه پاسداران به سمت کشاورزی رفت و از هر تولیدکننده خرد که در این مسیر باشد، حمایت میکند.

وی افزود: توان حمایتی بسیج کم نیست و در اقتصاد مقاومتی نیز بر حسب سیاستهای سازمانی خود از اقتصاد قائم بهفرد حمایت میکند و در کنار آن نیز از اقتصادهای شکلگرفته در قالب تعاونی نیز حمایت میکند.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه اقتصاد باید مردمی شود، گفت: در گذشته لیبرالها سعی داشتند تا اقتصاد را به سوی سرمایهداری پیش ببرند، اما دیدگاه امثال شهید بهشتی این بود که اقتصاد باید از اساس مردمی شود، در مقطع کنونی نیز با همین تفکر باید کار جهادی صورت بگیرد.

این مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اثر اقتصاد در آینده نظام، بیان کرد: دشمن تیر آخر را برای براندازی نظام نگه داشته است، او شگرد و توان خود را در جنگ نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و فرهنگی با ایران امتحان کرد اما به اهداف براندازی نظام اسلامی از این طریق دست پیدا نکرده است، لذا اکنون حربه آخر یعنی جنگ اقتصادی را با جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است.

شریعتی ادامه داد: راه برونرفت برای پیروزی در این جبهه از نظر مقام معظم رهبری اجرای برنامه مدون اقتصاد مقاومتی با درونمایه و ریشه مردمی یا مردمیکردن اقتصاد است.

وی بیان کرد: سرمایه انسانی در اختیار دولت نیست و این سرمایه مردم هستند؛ پول، تجهیزات و تکنولوژی برای پایان کار است، عدهای شعار میدهند که با دست خالی نمیتوانیم در این جنگ اقتصادی پیروز شویم اما ایران تجربیات زیادی در تاریخ خود دارد، در دفاع مقدس نشان داد که با اراده میشود به جنگ با ابرقدرتها رفت و اکنون نیز میتوان با همان اراده و کار جهادی در جنگ اقتصادی پیروز شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه در اول فروردین ماه 91 از سوی رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی و آسیبهای اقتصادی مطالبی عنوان شد، خاطرنشان کرد: ابتدا توجهی به این موضوع نشد، لذا ایشان خود میداندار شده و اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند که یکی از ویژگیهای این اقتصاد مقاومتی دانشبنیان بودن آن و استفاده از ظرفیتهای بومی است.

این مسئول گفت: اکنون دامپروری با ترکیب دانش از سوی جوانان در حال انجام است و در شهرستان رامسر از ایندست فعالیتها فراوان داریم و البته در زراعت و شیلات نیز چشمانداز خوبی را با توجه به ارادههای مردمی میبینیم.

شریعتی اظهار کرد: در تولید محصولات کشاورزی زیاد مشکل نداریم اما بحث صنایع تبدیلی بسیار حائز اهمیت است که باید دنبال شود، امروز تولید در روستاها به ارزش افزوده و ماندگاری محصول نمیانجامد، لذا باید کمک کنیم تا صنایع تبدیلی در روستاها ایجاد شود.

وی در پایان گفت: در سه سال گذشته، 8 هزار واحد تولیدی قائم به فرد با متوسط اشتغال 1.5 نفر توسط سپاه کربلای مازندران در این استان ایجاد شد و در امسال نیز ایجاد 5 هزار واحد تولیدی باید در بسیج سازندگی مازندران اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار