مدیر کل حفظ آثار گیلان خبر داد؛

اتمام تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در برنامه ششم توسعه

مدیر کل حفظ آثار گیلان از اتمام تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: دانشنامه دفاع مقدس گیلان کتابی مرجع، جامع، علمی و اقدامی برای پژوهشگران در عرصه دفاع مقدس برای زمان حال و آینده این کشور است.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ - 19September 2016

اتمام تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در برنامه ششم توسعه

به گزارش دفاع پرس از گیلان، رسول جلایی صبح  امروز در مراسم افتتاح رسمی دبیرخانه دانشنامه دفاع مقدس گیلان، اظهار داشت: یکی از اهداف آرمانی انقلاب اسلامی انتقال دستاوردها، ارزشها و تجربههای آن به کشورهای مسلمان و هر آزادیخواه جهان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی را دوران دفاع مقدس دانست و افزود: دوران پر افتخار دفاع مقدس توانسته درسها و عبرتهای بسیاری را به جهانیان ارائه دهد. بسیاری از تحولات رخ داده در مناطق مختلف جهان و شتاب مبارزات استکبارستیزانه در دهههای اخیر بر گرفته از تجربه موفق نظام جمهوری اسلامی در مقابله با استکبار در دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به ضرورت عرضه دستاوردها و تجربههای دوران دفاع مقدس به نسل های آینده، اظهار داشت: بعضی ها نباید فکر کنند تنها دستاوردهای انقلاب اسلامی شعارها است بنابراین دانشنامه دفاع مقدس گیلان بر مبنای انتقال و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس تدوین میشود.

جلایی تدوین دانشنامه مذکور را از ماموریتهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان عنوان کرد و گفت: دانشنامه دفاع مقدس گیلان کتابی مرجع، جامع، علمی و اقدامی برای پژوهشگران در عرصه دفاع مقدس برای زمان حال و آینده این کشور است.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با اشاره به تشکیل کمیته علمی و برنامهریزی دانشنامه دفاع مقدس استان در اواخر سال 94، خاطرنشان کرد: کمیته مذکور با حضور اساتید دانشگاهی و پیشکسوتان دفاع مقدس تشکیل شده است.

 جلایی، مجری تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان را پژوهشکده گیلانشناسی خواند و یادآور شد: پژوهشکده گیلانشناسی نمیتواند خود را در برابر حادثه بزرگ دفاع مقدس بیگانه بداند و یکی از وظایف این پژوهشکده  پرداختن به نقش مردم گیلان در هشت سال دفاع مقدس است که مدیریت علمی دانشنامه به دانشکده گیلانشناسی سپرده شده که دارای گروه های متعدد علمی است.

 وی از تشکیل گروههای علمی شهدا و اشخاص برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خبر داد و افزود: گروههای جغرافیا و عملیات نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ویراستاری و نمونهخوانی در راستای تدوین دانشنامه مذکور در گیلان تشکیل شده  که 400 موضوع یا کلیدواژه برای تدوین دانشنامه مذکور بهدست آمده و برای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس که نظارت عالیه بر این امر دارد، ارسال شده است. 

جلایی با اشاره به اینکه مدیران و اعضای گروههای علمی دانشنامه دفاع مقدس گیلان مشخص شدند، بیان کرد: در گذشته بخشی از دادههای دفاع مقدس مربوط به استان بهدست آمده و این دادهها باید تکمیل و در برخی از موارد اصلاح یا بازنگری شده و در نهایت تدوین شودکه پیشبینی میکنیم تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در برنامه ششم توسعه به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار