برگزاری نهمین همایش خادمین شهدای گمنام استان مازندران در بهنمیر

نهمین همایش خادمین شهدای گمنام و رابطین دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران در بهنمیر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ - 19September 2016

برگزاری نهمین همایش خادمین شهدای گمنام استان مازندران در بهنمیر

به گزارش  دفاع پرساز مازندران، نهمین همایش خادمین شهدای گمنام و رابطین دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران در جوار پنج شهید گمنام بهنمیر برگزار شد.

در این مراسم سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با تبریک دهه ولایت و امامت و فرارسیدن سی و ششمین سالروز هفته بزرگداشت دفاع مقدس  ضمن برشمردن برنامه های این هفته در جمع اعضای دفتر حفظ آثار در فرمانداری شهرستان بابلسر، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران مدالهای افتخار برای کشور هستند و باید تلاش کنیم که رشادتهای دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس از طرق مختلف به نسل سوم انقلاب معرفی شود.

 

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۲۸ سال از جنگ تحمیلی تاکنون نتوانستیم به ساماندهی آثار شهدا و ایثارگران بپردازیم، گفت: رسالت ما پر کردن شکاف میان نسل دفاع مقدس و جوانان امروز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با تاکید به اینکه این تعداد خاطرات ضبط شده از تعداد بیشمار رزمندگان و فرماندهان در جنگ تحمیلی بسیار کم است، خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح بسیار کم آثار شهدا گردآوری شده است که راضی کننده نیست.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه امید است مسئولان در سال آینده با توان بیشتری به ضبط و ثبت این خاطرات بپردازند از پیشکسوتان این عرصه خواست تا آثار شهدا و سرداران را گردآوری کنند.

وی با تاکید به اینکه برای گردآوری خاطرات و آثار شهدا از حمایت خیران بهرهمند شویم، گفت: امروز برای ادامه راه انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات دشمنان از جمله تحریمها میتوانیم با بازسازی عناصر پیروزی در برابر همه تهدیدات دشمن فائق بیاییم.

 

سردار ملکی در ادامه با بیان اینکه  سرمایه های انسانی دفاع مقدس باید حفظ شوند، گفت: مدلی که دفتر حفظ آثار شهرستان بابلسر برنامه ریزی کرده است در سطح کشور سراغ نداریم.

 

سردارملکی در پایان گفت: شهرستان بابلسر شهرستانی موفق در گردآوری آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده است.

در ادامه سید علی اسد فرماندار بابلسر اظهار داشت: اگر این نظام مقدس میتواند تغییر دهنده معادلات نظامی در دنیا باشد به پاس عظمت و رشادتهای شهدا است.

 

وی با بیان اینکه، زمانی ارزشهای دفاع مقدس پیوند و اتصال ناگسستنی با جامعه مییابد که این فرهنگ به درستی به نسل جوان انتقال داده شود، گفت: فرهنگ ایثارگری باید به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود و همه باید از فرصتهای خدمتگزاری به نحو احسن استفاده کنیم.

فرماندار بابلسر با اشاره به دلاوری مردان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه  دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود، گفت: نسل آینده انقلاب اسلامی که دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکردند نیاز به بیان خاطرات مجاهدان راه حق دارند.

اسد تصریح کرد: امروز لازم است در زمینه حفظ فرهنگ و ارزشهای شهدای والا مقام، تلاشی مضاعف صورت گیرد تا جوانان بتوانند ژرفای عظیم این فرهنگ را به درستی درک و سرلوحه مسیر خود قرار دهند.

وی افزود: شهرستان بابلسر با اهدای ۵۳۰ شهید و  پنج مدافع حرم نشان داد همیشه در صحنههای حساس حضور داشته و امروز علاقهمندان بیشتری در صحنه حضور دارند که با لبیکهای خود مقام معظم رهبری را تنها نخواهند گذاشت.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر با بیان اینکه اینجا هیچگاه فرزند فاطمه زهرا(س) را تنها نمیگذارند، گفت: همه ما سرباز این نظام مقدس هستیم و تمام هدف ما حفظ این نظام مقدس است.

 

در پایان این نشست از فرماندار و تعدادی از اعضاء فعال در دفتر حفظ ارزشهای دفاع مقدس شهرستان بابلسر با اهدا لوح یادبود تقدیر شد.

همچنین دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هادی شهر و سایت جامع شهدا افتتاح شد.

یادآور می شود سردار ملکی از نمایشگاه آثار دفاع مقدس در بهنمیر بازدید به عمل آورد و ضمن ادای احترام به یادمان شهدای گمنام این شهر و شهدای دفاع مقدس، در منزل چند تن از خانواده های شهدای این شهرستان حضور پیدا کرده و از مقام شامخ این شهدا تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار