در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس :

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در سمنان

اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان استان سمنان با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کردند.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ - 19September 2016

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با  نماینده ولی فقیه در سمنان

به گزارش دفاع پرس از سمنان، جمعی از اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس،  خانواده معظم شهدا و ایثارگران با  نماینده ولی فقیه در استان  دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی  ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: بسیار خرسندیم در آستانه عید غدیرخم و هفته دفاع مقدس همراه با اعضای ستاد بزرگداشت و جمعی از پیشسکوتان و رزمندگان خدمت نماینده  ولی فقیه استان هستیم.

وی با تاکید بر این که هفته دفاع مقدس تجدید میثاق و تجدید پیمان با آرمان های  شهدای والامقام و امام شهیدان است، بیان داشت: هفته دفاع مقدس تجدید بیعت با امام  و مقام عظمای ولایت در پیمودن مسیر نورانی شهدای انقلاب و ارزش های انقلاب است.

سلامی با بیان این نکته که جهاد مقدس اسلامی و دفاع مقدس از انقلاب اسلامی همچنان  ادامه  دارد، افزود: امروز سنگرهای ما نسبت به  دوران جنگ تحمیلی تفاوت دارد ولی دفاع هچنان باقیست و مبارزه با  دشمن هم چنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند دوران دفاع مقدس گنجی است که باید تاریخ انقلاب اسلامی در مواقع حساس از آن  تغذیه کند  تا به فراموشی سپرده  نشود که زنده نگه داشتن  ارزش ها  زنده نگه داشتن  ارزش های انقلاب اسلامی است.  

سلامی افزود: ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید برای جوانان یادآوری شود تا آن ها نیز برای حفظ آرمان های انقلاب احساس تکلیف کنند.

وی، یکی از ویژگی های اصلی اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس را مردم محوری عنوان کرد و افزود: امروز باید در ترویج ارزش های دفاع مقدس مردم حضور داشته باشند و آحاد مردم باید برای برگزاری بهتر برنامه های این هفته، با کمک دستگاه های اجرایی تلاش کنند.

سلامی تاکید کرد:  در دوران  دفاع مقدس بیش از چهل هزار نفر از نیروی بسیجی و مردمی در جبهه ها حضور داشتند که استان از نظر تعداد رزمندگان، جانبازان، شهدا و آزادگان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

 وی بیان داشت: رزمندگان استان از نیروهای  بسیج و مردمی،  سپاه، ارتش  و جهاد در 55 عملیات  آفندی  نقش محوری داشتند.

وی اظهار کرد:  امروز بیش از 70 استاد دانشگاه از پیشکسوتان  دوران دفاع مقدس جهت تداوم رسالت دیروز در دانشگاهها و مراکز آموزشی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس  را  تدریس می کنند که تا کنون بیش از 36 هزار دانشجو  این درس را گذرانده اند و همچنین  در سازمان ها و ادارات جهت آشنایی بیشتر کارکنان جوان امروزی در حال برگزاری است.  

سلامی گفت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس که از مصوبات سفرمقام معظم رهبری در سال 85 به استان است به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور  در دستور کار قرار دارد.  این مرکز فرهنگی تا کنون 75 درصد  پیشرفت  فیزیکی داشته و حضور جوانان  در مرکز فرهنگی در تقویت  فرهنگ معنویت و ارزش های انقلاب بسیار موثر خواهد بود.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان از همه رزمندگان، نهادها و سازمان ها خواستارشد هر گونه آثار و مدارک ، خاطرات و تجربیات خود را  جهت  مستند سازی و انتقال به نسل آینده  و حفظ  و ترویج ارزش های دفاع مقدس در اختیار مرکز اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار دهند .

وی در خصوص یادمان شهدای گمنام اظهار داشت: در استان 38 یادمان شهدای گمنام  ساخته شده است که کانون بزرگی برای فعالیت های فرهنگی در سطح استان است.

در ادامه این دیدارد نماینده  محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و تشکر از برگزاری جلسه، بیان داشت:  ما شهیدان را  نشناختیم  و نخواهیم شناخت.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم شعار اسلامی خود را با توحید شروع کرد  و با ولایت ختم کرد.

امام جمعه سمنان تاکید کرد: اسلام دو پایه دارد، توحید و ولایت که هر دو دژ محکمی هستند. که ولایت امیر المومنین با  وجود امام عصر(عج)  ما ادامه  دارد.

این دیداربا مدیحه سرایی به مناسبت عید غدیر خم و نیز خاطره گویی چند تن از  رزمندگان دوران دفاع مقدس  به پایان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار