جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در سطح شهرهای استان مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در سطح شهرهای استان خبر داد و گفت: این برنامه به طور مشترک با نیروی انتظامی استان در روز نهم مهر ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ - 18September 2016

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در سطح شهرهای استان مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش   دفاع پرساز مازندران، سرهنگ حسین محمدرضایی جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان، با تبریک ایام غدیر و فرارسیدن سی و ششمین یالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه ارزشهای دفاع مقدس باید برای همیشه دوران انقلاب اسلامی ایران حفظ بماند، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس همه کشور با تمام وجود در برابر دشمنان اسلام قرار گرفتند و با وجود کمبودها از نظام، انقلاب و حُریت اسلام ناب محمدی دفاع کردند.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه جنگ دفاع مقدس تنها برای آزادسازی کشور نبود، خاطرنشان کرد: دشمن در این جنگ تلاش کرد جلوی نفوذ اسلام را در جهان بگیرد که موفقیتی به دست نیاورد.

وی با اعلام اینکه برنامههای هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا 7 مهرماه 95 در استان اجرا میشود، گفت: در این هفته بالغ بر 6 هزار برنامه فرهنگی، زیربنایی، ورزشی و رفاهی در مناطق مختلف استان افتتاح و اجرا میشود.

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه شعار«ما آمادهایم» شعار هفته دفاع مقدس است، تصریح کرد: تبیین نقش آمریکا در هدایت عراق علیه جمهوری اسلامی ایران در این هفته مد نظر است و باید مردم بدانند آمریکا دیروز از راهکار جنگ سخت استفاده کرد و امروز می خواهد در قالب برنامه های جذاب و نبرد نرم ما را به تبعیت از خودشان وادار کنند.

وی  ضمن برشمردن برنامههای هفته دفاع مقدس در استان مازندران، اظهار کرد: برنامههای متعددی در این استان در این هفته پیشبینی شد که این برنامهها به فرماندهان 22 شهرستان ابلاغ شد.

رضایی با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس افزود: تمامی برنامه ها حول عناوین روزشمار این هفته تنظیم شده است.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس غنی است و باید مورد استفاده نسل جوان قرار گیرد؛ انتظار ما از رسانه ها این است تا در میدانی که نیاز به مشارکت همه مردم است نقش استراتژیک خود را به درستی ایفا کنند.

وی به حضور یگانهای سپاه کربلای مازندران در رژه مشترک نیروهای مسلح در مرکز استان اشاره کرد و افزود:  رژه نیروهای مسلح یکی از برنامه های شاخص این هفته به شمار می آید.

وی همچنین از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در سطح شهرهای استان یاد کرد و گفت: این برنامه به طور مشترک با نیروی انتظامی استان در روز نهم مهر ماه در سراسر استان برگزار می شود.

سرهنگ حسین محمدرضایی افتتاح طرحهای اقتصاد مقاومتی در برخی از شهرهای استان، تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاههای متعدد در معرفی دلاورمردیهای رزمندگان اسلام و نیز اجرای رزمایشهای متعدد در پایگاههای استان و نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، برگزاری یادواره های شهدا در شهرها و روستاها و محلات، برپایی مراسم شعر و خاطره، حضور فرماندهان دفاع مقدس به عنوان سخنران پیش از خطبه نمازجمعه سراسر استان را از  دیگر برنامههای محوری هفته دفاع مقدس استان  دانست که این برنامهها به فرماندهان پایگاههای بسیج ابلاغ و اجرایی میشود.

وی از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در غرب مازندران با معرفی اقدامات انجام شده در این حوزه خبر داد و تشریح کرد: در این نمایشگاه بخشی از توانمندی این استان در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی به نمایش گذاشته میشود.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران از بازسازی واقعه غدیر در استان مازندران خبر داد و ادامه داد: نمایشگاه بازسازی واقعه غدیر در همه شهرهای استان برگزار میشود و این نمایشگاه مورد توجه اقشار مختلف مردم در سنوات قبل قرار گرفت.

سرهنگ حسین محمدرضایی به گستردگی فعالیت بسیج در بین اقشار مختلف استان اشاره کرد و افزود: فعالیت بسیج به صورت تخصصی در سطح ارگانها، نهادها و تشکلهای مختلف اجتماعی در حال پیگیری است.

محمدرضایی با اعلام اینکه فرهنگ دفاع مقدس در حال حاضر به خوبی بین جوانان کشور تبیین شده است، افزود: علاقهمندی مردم ایران برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش نشان از دلدادگی آنها به فرهنگ دفاع مقدس دارد و نشان میدهد که با وجود تلاشهای منفی دشمن، فرهنگ دفاع مقدس به خوبی به مردم منتقل شده است.

سرهنگ حسین محمدرضایی گفت: در 7 شهرستان از جمله؛ گلوگاه  استخر ماهی، جویبار خانه محروم، بابل ساخت خانه بهداشت، نوشهر دو باب خانه محروم، میانرود استخر ماهی  و پرورش قارچ، محمود آباد استخر ماهی و پرورش بلدرچین و در رامسر نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد مختلف افتتاح میشود.

جانشین سپاه کربلای مازندران درباره اقدامات انجام شده فرهنگی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی غیر از سپاه نهادهای فرهنگی دیگر حضور دارند که باید در این حوزه پیشقدم باشند، به این دلیل که اگر امروز کشور از امنیت پایدار برخودار است به واسطه حضور مقتدر جوانان در دفاع مقدس بود، از طرفی سپاه در حوزه فرهنگی برای معرفی ارزشهای دفاع مقدس به خوبی تلاش میکند و به هیچ عنوان از آرمانهای انقلاب اسلامی ایران عدول نکرد و برای حفظ فرهنگ اسلامی ایران در حال تکاپو است.

سرهنگ حسین محمدرضایی در پایان تشریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس به خوبی در سطح کشورهای مسلمان دنیا به خوبی نهادینه شد و کشورهای جهان به خوبی یاد گرفتند که میتوانند از شیوه انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلامی خود پیروی کرده و موفق شوند.

رضایی با بیان اینکه باید دغدغهمندی آحاد مردم در حوزه فرهنگ ایجاد شود، گفت: یکی از ماموریت های بزرگ سپاه حفظ فرهنگ اسلامی با مشارکت همه مردم است و برای دفاع از فرهنگ اسلامی باید همه دستگاه های فرهنگی پای کار بیایند و حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی افزود: به دنبال صدور انقلاب اسلامی هستیم تا فرهنگ دفاع مقدس را در کشورهای اسلامی و دنیا منتشر کنیم.

سرهنگ حسین محمدرضایی با اشاره به آغاز حرکت خودجوش مردم استان برای اعزام به کربلای معلی در قالب کاروان پیاده در اربعین افزود: سپاه کربلای مازندران نیز در موعد مقرر اقدامات فرهنگی و مذهبی مورد نظر را در این حوزه صورت میدهد.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی برای اعزام زائران به مناطق عملیاتی غرب کشور صورت گرفته است، گفت: این اردوها تا روزهای آینده به اتمام میرسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار