جانبازی که در مسیر کسب افتخار برای کشورش آسمانی شد؛

از «ریو» تا بهشت

درگذشت یک ورزشکار در حین مسابقه در نیم قرن اخیر در مسابقات المپیک و پارالمپیک بی‌سابقه بوده است. آخرین باری که ورزشکاری در حین مسابقه در جریان بازی‌های المپیک جان خود را از دست داد٬ مربوط به المپیک رم در سال ۱۹۶۰ است؛ که یک دوچرخه‌سوار دانمارکی در جریان مسابقه سکته مغزی کرد و درگذشت.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ - 19September 2016

از «ریو» تا بهشت

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان فارس، بهمن گلبادنژاد (که به اشتباه رسانههای داخلی و خارجی نام او را گلبارنژاد عنوان کردهاند)  سال ۱۳۴۷ در آبادان به دنیا آمد؛ اما پس از آغاز جنگ تحمیلی در شیراز زندگی میکرد. او در سالهای پایانی جنگ به جبهه رفت و در سال 1367 در عملیات والفجر پای چپ خود (از زانو به پایین) را در میدان مین تقدیم اسلام کرد.

او در شامگاه 26 شهریور در حین مسابقات دوچرخهسواری پارالمپیک ریو برزیل از مسیر منحرف شده و از ناحیه سر و گردن دچار شکستگی میشود و بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست میدهد.

گلبادنژاد سال 1371 به ورزش حرفهای روی آورد و ابتدا با کشتی و سپس با وزنهبرداری آغاز کرد. او کمی بعد عضو تیم وزنهبرداری جانبازان و معلولین ایران شد و در ۱۵ سالی که در این رشته فعالیت داشت به گفته فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین ایران توانست ۱۲ مدال طلا و یک نقره جهانی به دست آورد.

علی گلبادنژاد فرزند ارشد او میگوید: پدرم وزنهبرداری را به دلیل آسیبدیدگی کتفش کنار گذاشت و در سال 1385 که متوجه شد قرار است دوچرخه سواران به مسابقات اعزام شوند اقدام کرد و توانست وارد تیم ملی دوچرخهسواری شود.

گلبادنژاد در مسابقات آسیایی فسپیک ۲۰۰۶ مدال نقره، در بازیهای آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰ مدال برنز و در مسابقات پاراسیایی مالزی ۲۰۱۲ مدال طلا گرفت.

او دومین ایرانی بود که توانست برای حضور در مسابقات دوچرخهسواری در بازیهای پاراالمپیک سهمیه به دست آورد و نامش را به عنوان تنها دوچرخهسوار ایرانی در بازیهای پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ ثبت شود.

علی که مرگ پدرش را هنوز باور نکرده میگوید: دومین بار بود که پدرم به مسابقات پارالمپیک میرفت؛ این سری به علت از دست دادن مادرم بر اثر بیماری سرطان در سال 93، پدرم در شرایط سختی توانست سهمیه پارالمپیک را بدست آورد.

فرزند ارشد این شهید گرانقدر میگوید: پدرم قبل از مسابقه تماس گرفت و گفت که در حال رفتن به خط برای مسابقه است. مسابقه ساعت 7 بود و باید نهایتا ساعت 9 تمام میشد؛ اما خبری از او نشد.

علی که از اتفاق پیش آمده در شوک است، عنوان میکند: در اینترنت خواندم که دستش شکسته و وقتی تماس گرفتم گفتند یک شکستگی ساده است و تا 12 شب اطلاعات جدیدی به ما ندادند.

او که داغدار پدرش است، میگوید: بر اساس قوانین باید کالبدشکافی انجام شود و دلیل مرگ اعلام شود و بعد پیکرش را به ایران منتقل کنند. به ما گفتند که 2 روز دیگر پدرم را به ایران میآورند.

مرحوم بهمن گلبادنژاد 2 فرزند پسر 29 و 26 سال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار