حقیقت‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اصل ولایت فقیه خط قرمز نظام است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس خبرگان رهبری فراتر از جریانات جناحی بوده و اصل ولایت فقیه نیز خط قرمز نظام است.
کد خبر: ۶۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ - 23December 2015

اصل ولایت فقیه خط قرمز نظام است

منصور حقیقتپور، نایبرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس در پاسخ به این سوال که آیا طرح جناحی کردن مجلس خبرگان بخشی از پروژه نفوذ است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتهاند، گفت: مجلس خبرگان رهبری فراتر از جریانات جناحی بوده و اصل ولایت فقیه نیز خط قرمز نظام است. اینکه عدهای برای انتخابات خبرگان رهبری جناحبندی کنند، چنین چیزی با سیاق مجلس خبرگان مطابقت نداشته، و مقبول نیز نخواهد بود.

وی با اشاره به طرح مسائلی با موضوع شورای رهبری تصریح کرد: مردم کشورمان از اصل ولایت فقیه و جایگاه رهبری هرگز نخواهند گذشت؛ چرا که ولی فقیه در بزنگاههای تاریخی کشورمان مهمترین تصمیمات را اتخاذ و فتنه را در نطفه خفه کردند؛ لذا مردم نیز باید توجه داشته باشند که چه کسی را بهعنوان فقیه در مجلس خبرگان انتخاب میکنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اصالت ولایت فقیه متضمن حفظ جمهوری اسلامی است؛ شورای رهبری نمیتواند نقش اصیل و واقعی رهبری در جامعه اسلامی را به درستی نشان دهد؛ چرا که ولی فقیه فردی است شجاع، باتقوا و عالم، و حتما هم مردم ما رأیی صحیح و درست را برای انتخاب مجلس خبرگان رهبری خواهند داد.

حقیقتپور همچنین جناحی کردن انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اشتباه دانست و اظهار داشت: این مجلس فراتر از جناح و احزاب و مستقیما با اصل جمهوری اسلامی مرتبط است و آنان که در پی جناحسازی این انتخابات هستند از سوی دشمنان و رسانههای ضدانقلاب تلاش بی ثمری را آغاز کردهاند؛ چرا که همواره مردم با آگاهی در صحنه حاضر هستند و به خوبی دوست را از دشمن تشخیص میدهند.

این نماینده مردم اردبیل با طرح این سوال که عوامل استکبار جهانی که موضوع شورایی کردن رهبری را مطرح میکنند چه منافعی در این میان دارند؟ تصریح کرد: رهبری در جمهوری اسلامی یک مدل حکومتی است، که در هیچ کجای دنیا همتا ندارد؛ فردی عاقل، جسور، باتقوا و خداترس بهعنوان حاکم نظام جمهوری اسلامی که بتواند روبروی استکبار جهانی ایستادگی کند و باعث وحدت مسلمانان جهان شود مسلما ترس دشمنان را برانگیخته خواهد کرد.

نایبرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: رهبری در جمهوری اسلامی مدلی است که از بطن اعتقادات شیعی خارج شده و با ضربههایی که تا به امروز استکبار جهانی از این مدل شیعی در دنیا خورده طبیعی است که تلاش کند تا جلوی اشاعه آن در دیگر کشورهای مسلمان بهخصوص در بطن آن یعنی جمهوری اسلامی را بگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار