نقوی حسینی در واکنش به واگویه‌های شورایی شدن رهبری:

شورایی شدن رهبری بر خلاف قانون اساسی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شورایی شدن رهبری امری کاملا و صراحتا خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی بوده و طرح چنین موضوعاتی با هدف‌های جریان‌ساز از جانب بیگانگان صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ - 23December 2015

شورایی شدن رهبری بر خلاف قانون اساسی است

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس، درباره شائبههای به وجود آمده پیرامون شورایی شدن رهبری در جمهوری اسلامی گفت: اخیرا در آستانه انتخابات خبرگان رهبری تحرکاتی صورت میگیرد که نشاندهنده طراحیها و فتنههای جدیدی است؛ که یکی از این موضوعات اظهار نظر راجع به جایگاه ولی فقیه است.

وی ادامه داد: شورایی شدن رهبری امری کاملا و صراحتا خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی بوده و طرح چنین موضوعاتی با هدفهای جریانساز از جانب بیگانگان صورت میگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علامهتراشی برای انتخابات مجلس خبرگان را دور از اصول جمهوری اسلامی خواند و بیان کرد: علامهتراشی و واجد شرایط خواندن برخی افراد که با حمایت گروهی خاص برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان انجام میشود دور از اصول و قوانین اساسی جمهوری اسلامی است؛ چرا که این افراد تنها در پی خدشه وارد کردن به جایگاه ولی فقیه هستند.

نقوی حسینی اظهار داشت: امروز در کشور فضاسازی علیه اصل نظام در حال شکلگیری است، تا به جایگاه رهبری ضربه وارد شود؛ چرا که دشمن در سه دهه گذشته هرگونه توطئه و هر تهدید و حیلهای را که علیه این نظام به کار برده به صخره مستحکم رهبری و عمود خیمه انقلاب اسلامی برخورد کرده و بر سر خودشان خراب شده است؛ به همین جهت این نوع اقدامات کاملا حساب شده و خیال خامی از جانب دشمنان برای فروپاشی نظام است.

وی جناحی کردن مجلس خبرگان با توجه به جایگاه حساسش در جامعه را به ضرر جمهوری اسلامی خواند و گفت: مجلس خبرگان از درجه و جایگاه حساسی در جامعه برخوردار است؛ هم به جهت صلاحیتهای نامزدها و هم به جهت درجه و جایگاه افرادی که نامزد این مجلس میشوند؛ لذا نمیتوان با جریانات سیاسی و جبههها و گرایشات سیاسی پا به عرصه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری گذاشت.

نماینده مردم ورامین خاطرنشان کرد: هرگونه جناحگرایی و حزبگرایی در مجلس خبرگان رهبری خسارت جبرانناپذیری به اصل نظام خواهد زد؛ چرا که مجلس خبرگان رهبری باید در جایگاهی فوقِ فعالیتهای احزاب و گروهها باشد. بنابراین گروههایی که تلاش میکنند مجلس خبرگان رهبری را به سوی تمایلات حزبی جهت دهند، به اصول و مبانی جمهوری اسلامی ضربه وارد میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار