سردار کارگر مطرح کرد

صدور مدل تجربه شده‌ی امام خمینی(ره) در دفاع مقدس به عراق و سوریه

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز دروغ بزرگی در دنیا گفته می‌شود که ایران برای جنگ نیروی نظامی به سوریه و عراق اعزام می‌کند، امام فرمودند ما در دفاع مقدس انقلاب را صادر کردیم و امروز مدلی که امام در دفاع مقدس تجربه کرد به کشورهای سوریه، فلسطین و لبنان صادر شده است.
کد خبر: ۵۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ - 20September 2015

صدور مدل تجربه شده‌ی امام خمینی(ره) در دفاع مقدس به عراق و سوریه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین نشست شورای راهبردی کمیته بین الملل در حوزه زنان و دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، "مریم مجتهد زاده" رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان حوزه بین الملل برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست با تاکید بر اینکه باید ابعاد دفاع مقدس و اینکه چرا جنگ ما دفاع مقدس نامیده شد را بدانیم، بیان کرد: امام خمینی(ره) جنگ را دفاع مقدس خواند. امام الگویی را معرفی کرد و موفق شد با عنایت الهی انقلاب را به پیروزی برساند. دفاع مقدس امام را نیز به آزمون گرفت و ایشان مدلی جدید را در دفاع مقدس تعریف و اجرایی کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انقلاب فرهنگی را در دفاع مقدس پیاده کرد، افزود، باید نقش ولی فقیه و رهبری را به خوبی بشناسیم. اسلام، رهبری و مردم سه رکن اصلی در دفاع مقدس بودند. امروز دروغ بزرگی در دنیا گفته میشود که میگویند ایران برای جنگ نیروی نظامی به سوریه و عراق اعزام میکند، امام فرمودند ما در دفاع مقدس انقلاب را صادر کردیم. امروز مدلی که امام در دفاع مقدس تجربه و سپس آن را صادر کرد در کشورهای سوریه، فلسطین و لبنان میبینیم.

سردار کارگر با تاکید بر نقش زنان تصریح کرد: بیان نقش زن بدون توجه به مرد ناقص است و تعریف مرد بدون زن خلاف است. نباید در این نشستها به دنبال اثبات نقش زنان باشیم. اگر بتوانیم حقیقت دفاع مقدس را بیان کنیم نقش زنان هویدا میشود.

وی با اشاره به اینکه مطرح کردن عقب ماندگی زنان و تلاش برای اثبات آن برداشتی غلط است، عنوان داشت: اگر نگاهی به فیلمهای دفاع مقدس بیندازیم میبینیم که نه تنها نقش زنان کمتر از مردان نیست بلکه بیشتر نیز بوده است.

سردار کارگر با بیان این نکته که در دفاع مقدس عدالت بین زن و مرد کامل تعریف شد، افزود: امروز کشور درگیر یک جنگ فرهنگی است که اگر بتوانیم مدل دفاع مقدس را برای جنگ امروز طراحی و عملی کنیم پیروز میشویم. در جمهوری اسلامی زنان بزرگی را داریم که در دنیا بیمانند هستند. مادری که چهار فرزند شهید و دو جانباز را تقدیم انقلاب کرده و هنوز خود را بدهکار نظام میداند، در دنیا بیمانند است. میتوانیم بگوییم جمهوری اسلامی یکی از کم جرم ترین و امن ترین کشورهای اسلامی است و چون در گذشته در حوزه جرایم اجتماعی کار میکردم از آمار اطلاع دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار