سرهنگ ابوالحسنی خبر داد

تدوین نقش لشکر ثارالله در دفاع مقدس در قالب 10 کتاب/ کتاب‌ها پس از تایید سرلشکر سلیمانی منتشر می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: نقش لشکر 41 ثارالله در ۲۵ عملیات دوران دفاع مقدس پس از انجام 7 هزار مصاحبه، تدوین و با تایید نهایی سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" منتشر خواهند شد.
کد خبر: ۴۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ - 28May 2015

تدوین نقش لشکر ثارالله در دفاع مقدس در قالب 10 کتاب/ کتاب‌ها پس از تایید سرلشکر سلیمانی منتشر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ پاسدار "محمدمهدی ابوالحسنی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان در آیین "بازروایی نقش تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس" که با حضور تعدادی از فرماندهان و رزمندگان این عملیات و اساتید در موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد؛ این برنامه را در راستای آخرین بازنگری عمومی اطلاعات مربوط به این عملیات برای چاپ کتاب مربوطه و همچنین قراردادن این اطلاعات در اختیار راویان و مدرسان دفاع مقدس اعلام کرد.
 
وی با بیان اینکه لشکر 41 ثارالله در زمان این عملیات در قالب تیپ عمل کرد؛ افزود: طی پنج سال گذشته با انجام 300 مصاحبه، تلاش کردیم نقش کرمانیها در این عملیات را جمع آوری کنیم و کتاب این عملیات تدوین و در مرحله ویرایش نهائی است.
 
سرهنگ ابوالحسنی با اشاره به نقش تیپ ثارالله در 25 عملیات دوران دفاع مقدس افزود: در خصوص این عملیاتها با 7000 نفر مصاحبه انجام شده است و 10 کتاب در این زمینه آماده شده که از این تعداد سه کتاب چاپ و مابقی آن در دو سال آینده انشاالله منتشر میشود.
 
وی با تصریح به اینکه تیپ ثارالله از معدود یگانهای سپاه در کشور است که همه عملیاتهای آن مکتوب خواهد شد، گفت: کتابهای نقش رزمندگان کرمانی در عملیات فتح المبین و بیت المقدس امسال به چاپ میرسد و بقیه کتب پس از بازنگری عمومی برای تأئید نهائی در اختیار تیم کارشناسی پنج نفره قرار میگیرد و پس از آن نهایتاً توسط سردار حاج قاسم سلیمانی تائید و پس از آن چاپ میشود.
 
سرهنگ ابوالحسنی، سرعت عمل مناسب را رمز موفقیت عملیاتهای ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس دانست و گفت: خیلیها بر این باورند اگر عملیات رمضان هم با همین سرعت انجام میشد ما در آن عملیات پیروز میشدیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش عملیات بیت المقدس را به دلیل اهمیت آن از لحاظ میزان وسعت، اهداف و استراتژیک بودن منطقه از بزرگترین عملیاتهای نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: فتح خرمشهر فتح الفتوح ما در جنگ بود و هر چه را که صدام مدعی آن بود پس گرفتیم.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان، مقاومت 34 روزه خرمشهر را به اذعان کارشناسان در مقاومتهای یکصد سال اخیر در دنیا بی نظیر دانست و گفت: عملیات بیت المقدس جنگ بسیار سختی بود و ما در این جنگ 6 هزار شهید دادیم که 219 نفر آن از استان کرمان بود.
 
عباس میرزایی، نویسنده دفاع مقدس استان کرمان هم در این نشست گفت: با ۳۰۰ رزمنده راجع به این عملیات مصاحبه کردیم و قبل از نگارش، همه اطلاعات مربوط به این عملیات در بایگانی لشکر ۴۱ ثارالله فقط دو صفحه مطلب بود که یک صفحه و نیم آن اشتباه بود و من آن را در پانوشتهای این کتاب میآورم.
 
وی افزود: جزئیات عملیات بیت المقدس از زمان اعزام نیروها، آموزش، ورود به عملیات و... آنچه از نوارهای بیسیم عملیات به دست آوردیم، به نگارش در آمده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار