امام جمعه گرمی:

بزرگترین ابزار معرفت، شهادت است

امام جمعه گرمی گفت: ترکیب علم و شهادت، همان رستگاری است، زیرا بالاترین ابزار معرفت، شهادت است که جزء بالاترین مقام‌هاست.
کد خبر: ۴۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ - 27April 2015

بزرگترین ابزار معرفت، شهادت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اردبیل، حجتالاسلام والمسلمین صفری، امام جمعه شهرستان گرمی در مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهدای گمنام با اشاره به جایگاه رفیع شهید و شهادت، مجلس شهید را نه مجلس ترحیم بلکه مجلس زندهماندن و زندهزیستن به یاد شهدا و به برکت شهدا دانست و اظهار داشت: زندهزیستن و زندهماندن فقط با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا امکانپذیر نیست، بلکه با شناخت شهید و معرفت به شهادت میسر است.

وی در ادامه افزود: تنها ابزار سعادت و کمال انسان و همچنین کمال نعمتها و عبادتها، علم است و ترکیب علم و شهادت همان رستگاری است زیرا بالاترین ابزار معرفت، شهادت است که خود بالاترین مقامهاست.

گفتنی است در این مراسم، در مدح شهدای کربلا و 38 شهید روحانی استان اردبیل شعرخوانی و مداحی شد و حاضرین، شهدای آرامیده در صحن مدرسه صالحیه را زیارت کردند.

لازم به ذکر است؛ این دو شهید گمنام 25 و 19 ساله به ترتیب در عملیات خیبر در اسفند 62 در جزیره مجنون و در عملیات کربلای 4 در دیماه 65 در منطقه امالرصاص به شهادت رسیده بودند که در 25 اسفند 1393 پیکر مطهرشان در صحن مدرسه صالحیه حوزه علمیه اردبیل آرام گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها