رحیمی زاده به دفاع پرس خبر داد

پیش‌بینی حضور 15 هزار زائر در مراسم سالگرد شهدای عملیات بازی دراز

معاون زائرین و خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار زائر در سالگرد شهدای عملیات بازی‌ دراز حضور داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ - 19April 2015

پیش‌بینی حضور 15 هزار زائر در مراسم سالگرد شهدای عملیات بازی دراز

احمد رحیمیزاده، معاون زائرین و خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به برنامه سالروز عملیات بازیدراز گفت: از امروز شاهد حضور کاروانها و زائرین راهیان نور در یادمانهای دفاع مقدس غرب در استانهای کرمانشاه و ایلام هستیم.

رحیمی زاده با بیان این که اوج حضور مردم را از چهارشنبه به بعد داریم، یادآور شد: زائرین در این زمان، وارد استان کرمانشاه میشوند و در مراسم مخصوص بزرگداشت شهید شیرودی در 3 اردیبهشت ماه در یادمان شهید شیرودی که در شهر سر پل ذهاب برگزار میشود، حضور پیدا میکنند.

معاون زائرین و خادمین ستاد مرکزی راهیان نور افزود: در همان روز، یادمان فوق افتتاح میشود و شب هنگام، مراسم بزرگداشت شهدای عملیات آزادسازی بازی دراز را در جوار بقعه حضرت احمد بن اسحاق(ره) در سر پل ذهاب با حضور مسئولان کشوری، لشکری و فرماندهان دفاع مقدس و نیروهای مسلح خواهیم داشت و روز جمعه چهارم اردیبهشت، صعود سراسری امت حزب الله به ارتفاع بازی دراز شروع میشود.

وی با اشاره به برنامههای ویژه برای خدمت رسانی به مردم، اظهار کرد: پیشبینی میشود ۱۵ هزار زائر در سالگرد شهدای عملیات بازی دراز حضور داشته باشند. همکاران ما در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به ویژه سپاه نبیاکرم(ص) کرمانشاه در تلاش هستند که مقدمات مناسب حضور زائران راهیان نور را در این منطقه فراهم کنند.

رحیمی زاده با بیان اینکه تمهیدات و هماهنگیهای لازم در راستای برگزاری هر چه باشکوه این مراسم انجام شده است، افزود: هماکنون محل اسکان زائران در حال آماده سازیاست. آشپزخانههای سیار و ثابت و همچنین ایستگاههای صلواتی در داخل شهر و در مسیر صعود نیز برای خدمترسانی به زائران مهیا میشود. اسکان زائران، ارائه خدمات عمومی رفاهی، فضاسازی محیطی مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز، تشکیل کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی راهیان نور برای افزایش توان عملیاتی امداد و نجات از جمله اقداماتی است که برای زائران این سفر معنوی در نظر گرفته شده است.

معاون زائرین و خادمین ستاد مرکزی راهیان نور در خصوص جزئیاتی که برای برگزاری این مراسم مدنظر بوده و برای آن برنامهریزیهایی صورت گرفته است، گفت: امسال ثبت نام اعزام زائران راهیان نور توسط کاروانهای شهید باقری، شهید صیاد شیرازی به صورت کاروانی، انفرادی و خانوادهها با خودروهای شخصی انجام می شود و مجموعه فوریتهای پزشکی و هلال احمر نیز هم در کنار کاروانها و هم در ارتفاعات بازی دراز و دیگر یادمانهای استان کرمانشاه از جمله یادمان مرصاد و پادگان ابوذر نیز حضور خواهند داشت.

وی افزود: خادمین افتخاری شهدا هم اکنون در شهر سرپل ذهاب مستقر شده و فضاسازی محیطی مسیر صعود و محل برگزاری مراسم در ارتفاع بازی دراز را شروع کردهاند.

رحیمی زاده گفت: کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی راهیان نور نیز تمهیداتی را اندیشیده است تا امنیت عمومی محلهای اسکان در روز سوم و چهارم اردیبهشت و شب صعود در شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین فراهم باشد هر چند بخش عمدهای از جمعیت راهیان نور در آن شب در شهر سرپل ذهاب استقرار دارند. همینطور بحث تردد خودروهایی که از پایانههای مرزی شهر قصر شیرین، مرز پرویز خان به سمت شهر کرمانشاه حضور پیدا میکنند مورد بررسی قرار گرفته و در این راستا جلسات متعددی در استان کرمانشاه برگزار شده است تا همه شرایط به بهترین نحو مهیا باشد.

معاون زائرین و خادمین ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: فرماندهان دوران دفاع مقدس در این صعود حضور پیدا کرده و راویان راهیان نور در قبال سکوهای متعدد روایتگری به روایتگری از رشادتهای رزمندگان اسلام میپردازند. همچنین تولید و چاپ بروشورهای پادگان ابوذر، بازی دراز و شهید شیرودی از جمله اقداماتی است که توسط معاونت فرهنگی و هنری ستاد مرکزی راهیان نور انجام و روز مراسم در بین عزیزان حاضر در مراسم توزیع خواهد شد.

وی در پایان صحبت هایش به فعالیتهای متعدد مجموعههای مردمی اشاره کرد و گفت: از جمله نقاط قوت برنامه امسال بزرگداشت بازی دراز، حضور فعال و موثر مؤسسات مردمی راهیان نور کشور در این همایش بزرگ مردمی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار