سردار سلیمانی خبر داد؛

آغاز راهیان نور غرب کشور در سالروز عملیات «بازی‌دراز»/ اعزام هزار نفری به بازی‌دراز

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز عملیات بازی دراز در اول اردیبهشت ۹۴، راهیان نور غرب کشور در استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ - 15April 2015

آغاز راهیان نور غرب کشور در سالروز عملیات به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز عملیات بازی دراز در اول اردیبهشت 94، راهیان نور غرب کشور در استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات بازی دراز یک عملیات مهم و ارزشمند در دوران ۸ ساله دفاع مقدس بوده است که برای بازپس‌گیری بخشی از خاک میهن که توسط دشمن بعثی اشغال شده بود، صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به حضور مردم شهیدپرور کشورمان و پیشکسوتان لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در منطقه بازی دراز گفت: امروز جلسه ای در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با حضور سردار سعید قاسمی و گلعلی بابایی از پیشکسوتان و فرماندهان لشکر27 محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس، برگزار شد و برای حضور یک هزار نفر از هیئت‌های گردان‌های لشکر 27 در منطقه بازی دراز برنامه ریزی شد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: هرساله به این مناسبت برنامه های متنوعی برای بزرگداشت این روز پرافتخار در نظر گرفته می‌شود چرا که بازی دراز شهدایی همچون شهید شیرودی، شهید وزوایی، شهید پیچک و شهید ادبیان را در تاریخ دفاع خود دارد.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج افزود: برگزاری این آیین تداعی خاطره های دوران دفاع مقدس است چون آن دوران طلایی گنجینه ای است که در اختیار ما قرار گرفته است و نباید هیچ گاه فاصله ما با این گنجینه زیاد شود و مسایل ارزشی را به فراموشی بسپاریم.

وی اظهار داشت: سالگرد عملیات بازی دراز فرصتی است که ما بتوانیم استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب را به سراسر کشور معرفی کنیم و مشکلات و سختی‌های دوران دفاع مقدس در خطهی غرب را برای همگان بازشناسی نماییم.
 
گفتنی است عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک‌ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بنابراین گزارش، سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها