دفاع پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می‌دهد؛

واکنش تشکیلات خودگردان به حکم دادگاه آمریکایی/تلاش‌ها برای تقویت روابط حماس با ایران ادامه دارد

پرواز پهپاد‌های حماس بر فراز یک شهرک صهیونیستی، استمرار تلاش‌ها برای تقویت مناسبات حماس با ایران و بازداشت 14 فلسطینی در کرانه باختری از جمله مهم‌ترین تحولات یک هفته گذشته فلسطین است.
کد خبر: ۴۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹ - 24February 2015

واکنش تشکیلات خودگردان به حکم دادگاه آمریکایی/تلاش‌ها برای تقویت روابط حماس با ایران ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، دیدار محمود عباس با پادشاه عربستان، واکنش تشکیلات خودگردان به حکم دادگاه آمریکایی، پرواز پهپادهای حماس بر فراز یک شهرک صهیونیستی، استمرار تلاشها برای تقویت روابط حماس با ایران، شلیک به قلب جوان فلسطینی در بیت لحم، بازداشت 14 فلسطینی در کرانه باختری، بازداشت موقت 500 فلسطینی در زندانهای اسرائیلی و تقویت اشغالگری در نتیجه توافق گازی رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان از جمله مهمترین تحولات یک هفته گذشته فلسطین است.

.. دیدارمحمود عباس با پادشاه عربستان: بر اساس گزارش روزنامه القدس العربی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که دیروز دوشنبه (4 اسفند) به عربستان سفر کرده است، با پادشاه  این کشور در ریاض دیدار و درباره مسائل کنونی در سرزمینهای فلسطین اشغالی گفتگو کردند. پادشاه عربستان در این دیدار بر استمرار مواضع ثابت کشورش در قبال مسئله فلسطین و حقوق مشروع مردم فلسطین در داشتن دولتی مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد. همچنین با تأکید بر ضرورت تحقق صلح عادل و دائمی برای مردم فلسطین، از جامعه بینالملل خواست که مسئولیتهای خود برای محافظت از مردم فلسطین از تجاوزهای مکرر اسرائیل را انجام دهد.

.. شلیک به قلب جوان فلسطینی در بیت لحم: به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع پزشکی فلسطینی در بیت لحم تأکید کردند، که این ماجرا دیشب در اردوگاه «الدهیشه» در کرانه باختری روی داد. این شهید فلسطینی «جهاد الجعفری» (19ساله) از فعالان جنبش فتح بود که از ناحیه قلب هدف گلوله قرار گرفت. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نظامیان این رژیم در منطقه بیت الحم از سوی فلسطینیان با سنگ و کوکتل مولوتوف مورد حمله قرار گرفتند و یک نظامی نیز زخمی شد.

.. واکنش تشکیلات خودگردان به حکم دادگاه آمریکایی: بنا به گزارش وبگاه خبری «العرب»، تشکیلات خودگردان در واکنش به صدور حکم دادگاهی در آمریکا مبنی بر جریمه 218 میلیون دلاری این نهاد و سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد برای لغو حکم مذکور تلاش میکند.  دادگاه آمریکایی مدعی شده است که این غرامتی است که ساف و تشکیلات خودگردان باید به خانوادههای کشتهشدگان آمریکایی در خلال انتفاضه دوم (2001-2004) بپردازند. تشکیلات اعلام کرد که این حکم چیزی به جز تلاشی اضافی از سوی طرفهای افراطگرا در اسرائیل نیست و هدف آنها این است که نظام قانونی آمریکا را به شکلی به کار گیرند تا افراطگرایی اسرائیل، تعطیل کردن طرح «دو دولت»، شهرکسازی غیر مشروع و نیز مصادره مالیات فلسطین ادامه یابد.

.. پرواز پهپادهای حماس بر فراز یک شهرک صهیونیستی: پایگاه صهیونیستی «0404» مدعی شد شنبه شب 3 پهپاد از نوار غزه بر فراز شهرک صهیونیستنشین اشکول واقع در جنوب اراضی اشغالی 48 جولان دادهاند. براساس این گزارش، پهپادهای مذکور سالم به پایگاههای خود بازگشتهاند. ارتش رژیم صهیونیستی در پی این موضوع و برای یافتن پهپادهای احتمالی در منطقه یادشده حالت فوقالعاده اعلام کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در جنگ اخیر غزه  از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرد. در پی پرواز این پهپادهای حماس رژیم صهیونیستی از آماده باش نظامیان این رژیم در مرز فلسطین اشغالی با نوار غزه خبر داد.


.. تلاشها برای تقویت روابط با ایران ادامه دارد: به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «اسامه حمدان» تصریح کرد: حماس درصدد گسترش و توسعه روابط خود با عقبه عربی و اسلامی اش و دوستداران آرمان فلسطین و حامیان آن در سراسر جهان از جمله ایران است. تماسها و رایزنیها و تلاشها برای گسترش روابط با ایران و قرار دادن آن در مسیر طبیعی اش همچنان ادامه دارد، به رغم اینکه این تلاش ها با موانعی مواجه گشته است، موانعی که تاثیرات منفی بر جای گذاشته است، ولی حماس سعی دارد از آنها عبور کند. این مقام بلند پایه حماس ضمن انتقاد از تداوم هجمه های برخی رسانه های مصری علیه این جنبش، از مسئولان سیاسی مصر خواست تا موضع خود را در قبال آرمان فلسطین روشن کنند.

.. تهدید رژیم صهیونیستی از سوی محمود عباس: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را در صورت ادامه بلوکه میلیونها دلار از سرمایه فلسطینیها، به فسق قرارداد امنیتی با این رژیم تهدید کرد. اسرائیل میلیونها دلار از عوائد مالیاتی فلسطینیها را که به نیابت از جنبش فتح اقدام به جمعآوری آنها کرده را در بانکهای خود بلوکه کرده است. اسرائیل ماه گذشته، همزمان با پیوستن فلسطین به دادگاه بینالمللی، در اعتراض به این اقدام، درآمدهای مالیاتی فلسطینیها را بلوکه کرد.


.. بازداشت 14 فلسطینی در کرانه باختری: نیروهای ارتش رژیم اشغالگر پنج شنبه گذشته 14 شهروند فلسطینی را در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند. کانال 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای ارتش این رژیم 7 شهروند را در شهر طولکرم واقع در شمال کرانه باختری، 4 نفر را در نابلس و 3 نفر را در شهر الخلیل بازداشت کردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که 10 نفر از این بازداشت شدگان در عملیاتهای مقاومت علیه اهداف ارتش و شهرک نشینان در کرانه باختری دست داشتند و برای بازجویی به دستگاه های امنیتی ارجاع داده شدند. از جمله این بازداشت شدگان در شهر الخلیل، «قیدار غیب» است که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به حی رأس الجوره بازداشت شد.


.. 500 فلسطینی در زندانهای اسرائیلی در بازداشت موقت هستند:
دایره فلسطین و سرزمینهای عربی اشغالی اتحادیه عرب از تحولات اوضاع اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های اسرائیلی پرده برداشت. این دایره با صدور گزارشی اعلام کرد که مسئولان اسرائیلی همچنان صدها فلسطینی را بدون محاکمه در زندان هایشان حبس کرده اند. 500 فلسطینی در زندانهای اسرائیلی در بازداشت موقت به سر می برند که مدت بازداشت 3 درصد از آنان چندین بار تمدید شده است، دشمن صهیونیستی مدت بازداشت 62 تن دیگر را به بهانه تکمیل تحقیقات تمدید کرد. در این گزارش آمده است: اسرای بیمار فلسطینی به خاطر تداوم بی توجهی ماموران زندان های اسرائیلی به وضعیت بهداشتی و درمانی شان شرایط رقت باری را تجربه می کنند. این اقدام به مثابه نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی مربوط به اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی است.

.. توافق گازی اسرائیل و تشکیلات خودگردان، تقویت اشغالگری است: جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که اقدام تشکیلات خودگردان مبنی بر امضای توافقنامه واردات گاز از رژیم صهیونیستی یک اقدامی اهانت آمیز و شرم آور است با توجه به اینکه رژیم اشغالگر همچنان اموال فلسطینیان را بلوکه کرده است و فلسطینیان نیز خواهان تحریم کالاهای تولیدی صهیونیست ها هستند. جبهه خلق همچنین لغو فوری این توافقنامه را خواستار شد و تاکید کرد که این توافقنامه نه تنها بدون اطلاع ملت فلسطین و نمایندگان سازمان آزادی بخش فلسطین امضا شده است بلکه اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری از جمله قدس به مدت 20 سال را نهادینه می کند.


انتهای پیام/ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار