فرمانده نیروی زمینی ارتش:

پاسخ ‏نیروهای مسلح ایران به تجاوز دشمن کوبنده‌ خواهد بود/ تامین امنیت آسمان کشور توسط ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر دشمنی بخواهد خیال خام تجاوز خود را عملی کند، مطمئن باشد که پاسخ ‏نیروهای مسلح ایران به مراتب کوبنده‌تر است.
کد خبر: ۱۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷ - 18April 2014

پاسخ ‏نیروهای مسلح ایران به تجاوز دشمن کوبنده‌ خواهد بود/ تامین امنیت آسمان کشور توسط ارتش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین سالروز تولد دوباره ارتش جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افرادی که در ارتش حضور داشتند، افرادی خود فروخته بودند که پس از انقلاب به نهضت اسلامی پیوستند و اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط به صورت کلی تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیار زیادی عنوان میکردند که نظام اسلامی به ارتش نیاز ندارد، افزود: قبل از انقلاب، ارتش نهادی برای فعالیتهای آمریکا بود در حالی که پس از انقلاب اسلامی ارتش دوباره متولد شد و توانست تنها در کنار مردم برای دفاع از نظام اسلامی گام بردارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه نامگذاری روز ارتش یک حرکت بسیار هوشمندانه از مسئولان نظام و امام خمینی(ره) بود، افزود: نخستین کسانی که در مقابل دشمن بعثی ایستادند و از کشور دفاع کردند یگانهای ارتش بودند که با محوریت نیروی زمینی این کار را انجام دادند.

پوردستان با اشاره به اینکه افرادی که در ارتش فعالیت میکننند جان خود را برای کشور فدا میکنند، تصریح کرد: در موضوع کردستان نیروی زمینی ارتش ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و این موضوع نشان دهنده رشادتهای انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: در طول سالهایی که از انقلاب اسلامی گذشته رشادتهای بسیار زیادی توسط مردم ارتش انجام شده و توانسته در کنار نیروهای دیگر نظام اسلامی همچون سپاه دشمنان را ناکام بگذارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پس از ناکامی دشمنان در ایجاد ناامنی در مناطق مرزی عنوان کرد: پس از آن دشمنان صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند و همان زمان بود که یگانهای نیروی زمینی باز هم در صحنه حضور یافتند تا از میهن اسلامی دفاع کنند، نیروهای سه گانه ارتش تا پایان جنگ در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند که به واسطه تدبیر امام راحل صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی در همه عرصهها با روح ولایتمداری توانسته است از نظام اسلامی حمایت کند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از ارتش با عنوان شجره طیبه یاد میکنند و میفرمایند ارتش ما ارتشی مردمی و متدین است.

پوردستان با اشاره به بخشی از فعالیتهای ارتش تصریح کرد: رصد مداوم تهدیدات در زمین، دریا و هوا از طریق دیدهبانی همه تحرکات دشمن در منطقه و فرامنطقه یکی از مهمترین اقدامات است تا ظرفیتهای مناسب متناسب با تحرکات دشمن ایجاد شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هیچگاه غافلگیر نشده و نمیشود، تصریح کرد: اگر دشمنی بخواهد خیال خام تجاوز خود را عملی کند، مطمئن باشید که پاسخ نیروهای مسلح ایران به مراتب کوبندهتر است.

وی با اشاره به اینکه روزانه هزاران پرواز داخلی و خارجی در آسمان ایران صورت میگیرد که به طور کامل زیر نظر قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است، خاطر نشان کرد: تأمین امنیت آسمان کشور از طریق کنترل تمام پروازها از دیگر اقدامات ارتش در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) است و اگر تخلفی انجام شود به سرعت هشدار داده میشود.

پوردستان به حضور قدرتمندانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای بینالمللی و تامین امنیت تجارت دریایی اشاره کرد و افزود: تأمین امنیت مرزهای کشور در غرب و جنوب کشور نیز بر عهده نیروی زمینی ارتش است که به وسیله دو قرارگاه صورت میگیرد؛ ضمن اینکه مسئولیت حمایت و پشتیبانی از تمام مرزهای کشور با استفاده از بالگردها بر عهده ارتش است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون هکتار زمین توسط پرسنل ارتش در مناطق غربی کشور پاکسازی شده است، خاطرنشان کرد: سالانه ۳۰۰ هزار نفر از جوانان کشور در قالب آموزش وظیفه عمومی در یگانهای ارتش آموزش میبینند و خود را برای خدمت در ارتش فراهم میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار