در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته

پوردستان: با اقتدار از مرزها دفاع می‌کنیم/ موسوی: ارتش ایران مبتنی بر مباحث اعتقادی، مکتبی و دینی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه امروز ارتش اقتدار، صلابت و توان یگان‌های خود را به نمایش گذاشته است، گفت: کسانی که خیال خام تعدی و تجاوز در سرشان است بدانند که فرزندان ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران در ارتش این قابلیت را دارند که با اقتدار از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی نظام دفاع کنند.
کد خبر: ۱۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸ - 18April 2014

پوردستان: با اقتدار از مرزها دفاع می‌کنیم/ موسوی: ارتش ایران مبتنی بر مباحث اعتقادی، مکتبی و دینی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته (۲۸ فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور امیر سرتیپ "سید عبدالرحیم موسوی" جانشین فرماندهی کل ارتش و امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
امیر موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه ارتش چگونه این جایگاه خطیر و ستودنی را به دست آورده است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در برهههای مختلف با آزمایشهای بسیار سخت و پیچیدهای مواجه شده است و توانسته امروزه این جایگاه ارزشمند و ویژه را به دست آورد.
 
وی در ادامه گفت: در مقطع زمانی نزدیک به وقوع انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) دید پیامبرگونهای را در خصوص ارتش داشتند همانگونه که در سال ۴۲ به ارتش اعتماد کردند.

جانشین فرماندهی کل ارتش با بیان اینکه تمامی پیامهایی که از امام(ره) در نوفل لوشاتو پیرامون ارتش صادر میکردند مبنی بر اعتماد به این نیروی مسلح بود، خاطر نشان ساخت: امام خمینی(ره) فرموده بودند که بدنه ارتش مسلمان است و دل نیروهای ارتش با اسلام و نظام است.

امیر موسوی با اشاره به اینکه ارتش در جریان مبارزات مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام استبدادی به انقلاب پیوست، افزود: دومین آزمایش بزرگ ارتش این بود که در روزهای کوتاه بعد از پیروزی انقلاب، قائلههای گروهکهای ضد انقلاب به تحریک استکبار و دشمنان در مقابل انقلاب ایستادند اما ارتش به عنوان منسجمترین سازمان و بازوی نظامی انقلاب قائلههای گروهکهای ضد انقلابی را سرکوب کرد.

وی ادامه داد: سومین آزمایش بزرگ ارتش، دفاع مقدس بود که چهره ارتش را بیش از پیش درخشان کرده بود به گونهای که بسیای از کسانی که در زمان گذشته در ارتش خدمت کرده بودند وقتی وارد دفاع مقدس شدند به اعتماد حضرت(ره) به بهترین نحو ممکن پاسخ دادند.
 
جانشین فرماندهی کل ارتش با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب برخی از دشمنان دانا و دوستان نادان به امام (ره) درباره ارتش فشار آوردند، خاطرنشان ساخت: این افراد به ما فشار میآوردند که ارتش باید منحل شود این درحالی بود که امام خمینی(ره) از ارتش همواره دفاع میکردند.
 
امیر موسوی گفت: ارتش آزمایش بسیار خوبی را در دوران دفاع مقدس پس داد و روسفید از این آزمایش بیرون آمد.

وی با اشاره به تقدیم بیش از ۴۸۰۰۰ شهید از ارتش به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: ارتش با تقدیم این شهیدان توانست جایگاه رفیع امروزی را به دست آورد.

جانشین فرماندهی کل ارتش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نیروی زمینی ارتش برای تداوم پیشرفتهای خود چه برنامه ای را دردستور کار دارد، افزود: امروز روز ارتش و نیروی زمینی است، از سوی دیگر سالروز شهادت دریادلان ناوچه سبلان، ناوشکن سهند، ناوشکن جوشن و تعدادی دیگر از رزمندگان ناوشکن سبلان است که درسال ۶۷ در نبرد نابرابر جنایتکاران آمریکایی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ارتش باید بتواند درعرصههای زمینی، هوایی، دریایی و فضای مجازی به مأموریت خود ادامه دهد، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران باید به دفاع از کشور بپردازد.
 
جانشین فرماندهی کل ارتش با اشاره به ارزش ۶۰ میلیارد دلاری تجهیزات ارتش در دوران دفاع مقدس و با بیان اینکه اینکه ارتش با این رقم جنگ را گذراند، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد عرصهای شده که میتواند به خوبی دربرابر دشمن بایستد.
 
وی با اشاره به اینکه طراحان، اندیشمندان، فرماندهان و مشاورین ابتدا باید دشمن متجاوز را کشف کند سپس به شناسایی، رهگیری و منهدم کردن بپردازند، اظهار داشت: هر یک از این فعالیتها احتیاج به یکسری تجهیزات دارد به گونهآی که این تجهیزات نباید مشابه تجهیزات بیگانگان باشد زیرا اگر تجهیزات مشابه بیگانگان باشد آنها به راحتی ما را شناسایی خواهند کرد.

امیر موسوی با اشاره به ایکه در سال جدید در عرصه رادار به پیشرفتهای خوبی دست پیدا خواهیم کرد، گفت: سلاحهای توپی و موشکی بهینهسازی شدهاند.

جانشین فرماندهی کل ارتش با اشاره به پیشرفتهای S۲۰۰ گفت: «صاعقه» و «کوثر» از دستاوردهای هوایی ارتش درعرصه هوایی به حساب میآیند.

امیرسرتیپ موسوی با اشاره به دستاوردهای ارتش در عرصه هوایی گفت: ارتش در حوزه شبیهسازی دستاوردهای خوبی را کسب کرده است به گونهآی که برای اولین بار مرکز آموزش فیزیولوژی هوایی راهاندازی کردهایم که به راهیابی در شرق و طبقات مخصوص کمک خواهد کرد.

امیرسرتیپ موسوی با اشاره به اینکه در عرصه دریایی انشاءالله ناوشکن فاتح را به خدمت خواهیم گرفت، گفت: در سال جاری دومین و سومین ناوشکن از کلاس جماران را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم این دستاوردها را امسال به مرحله بهرهبرداری برسانیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید با تدبیر، ارتش قرارگاه جهاد علمی تشکلی شود، گفت: انشاءالله نتیجه این تدبیر را در ارتقاء توان ارتش شاهد خواهیم بود.

جانشین فرماندهی کل ارتش با اشاره به اصل ۱۰۳ و ۱۰۴ قانون اساسی که به وظایف و عملکرد ارتش اشاره دارد، افزود: در این اصول بر حفظ استقلال تمامیت ارضی کشور و وجود نیروهای مکتبی تأکید اساسی شده است.

امیرسرتیپ موسوی با اشاره به اینکه وظیفه ارتش، پاسداری از استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور است، گفت: علاوه بر این خصایص ارتش باید مردمی و مکتبی باشد.

جانشین فرماندهی کل ارتش با اشاره به اینکه سازمان حفاظت اطلاعات ارتش حق غیرقابل توصیفی بر گردن ارتش دارد، اضافه کرد: خرابکاران و جاسوسکاران به دنبال طمعورزی برای دست یافتن به اطلاعات هستند.

امیرسرتیپ موسوی همچنین افزود: ارتش بر اصول دین و اسلام تأکید بسیار زیادی دارد و با مراجع همواره در ارتباط است تا تربیتها به صورت دینی باشد.

وی افزود: با تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی همه رفتارهای ارتش باید مبتنی بر اصول دینی اسلامی و قرآنی باشد.
 
جانشین فرماندهی کلی ارتش ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران سال گذشته ۵- ۶ مدال کم نظیر از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

امیرسرتیپ موسوی با بیان این ارتش مبتنی بر اعتقادات دینی و مکتبی است، خاطر نشان ساخت: امام خمینی (ره) فرموده بودند که این ارتش مثل یک ساختمان پشت به قبلهای بود که تحویل انقلاب داده شد.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران میتواند درعرصه فرهنگی نقش بسیار موثری را در کشور را ایفا کند، ادامه داد: مأموریت اصلی ارتش دفاع از انقلاب، نظام و میهن اسلامی است.
 
جانشین فرماندهی کل ارتش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آمادگی ارتش برای مقابله با زورگوییهای دشمنان تا چقدر است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از آمادگی بسیار زیادی برای مقابله با دشمنان برخوردار است به گونهای که پس از دوران دفاع مقدس به خوبی تهدیدات دشمن را شناختهایم و درعرصههای مختلف آموزشهای لازم را فرا دیدهایم.

امیرسرتیپ موسوی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام ساعات درحال انجام وظیفهاند، خاطر نشان ساخت: برادران ما درمرزها دوشادوش سایر عزیزان به دفاع از وطن میپردازند.

وی با بیان اینکه تمام دیدهبانها آسمانهای کشور را رصد میکنند، گفت: جنگندههای نیروی دریایی آمادگی مقابله با دشمنان را دارند به گونهآی که اگر اتفاقی بیفتد به دشمن درس فراموش نشدنی خواهیم داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار