سرهنگ علی قاسمی:

رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور ۱۰۰ گردان در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

معاون هماهنگ‌ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس ۸ و ۹ اسفندماه سال جاری با حضور ۱۱۹ گردان در سراسر خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲ - 26February 2014

رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور ۱۰۰ گردان در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از بسیج، سرهنگ پاسدار "علی قاسمی" معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه منطقه اردوگاه رزمایش فاطمیون مرکز استان خراسانجنوبی اظهار کرد: رزمایش بیت المقدس برای واکنش سریع گردانهای عاشورا، کوثر، الزهرا (س) و امام علی (ع) برگزار میشود.

وی با اشاره به برگزاری این رزمایش در روزهای ۸ و ۹ اسفندماه سال جاری تصریح کرد: در روز اول گردانها تمرین و آموزش میبینند و در روز دوم رزمایش را اجرا میکنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) اضافه کرد: آموزش گردانهای رزمایش از یک ماه پیش آغاز شده و در روز اول رزمایش، آموزش نیروها کامل میشود و در روز دوم مرحله اصلی رزمایش آغاز میشود.

قاسمی با بیان اینکه در روز اول رزمایش ۱۰۰ گردان بسیج در سراسر استان در همایش بزرگ الی بیتالمقدس حضور دارند، گفت: در این همایش گردانهای الی بیت المقدس بسیجیان انسجام و قدرت خود را به نمایش میگذارند.

وی از حضور ۱۹ گردان عملیاتی مختلف در روز دوم این عملیات خبر داد و اظهار کرد: ۴ گردان از شهرستانهای نهبندان، سربیشه و درمیان عملیات تأخیری را انجام میدهند و از خود در برابر دشمن فرضی دفاع میکنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) ادامه داد: گردانهای بیت المقدس نزدیک به مرز هستند و کار توقف دشمن و جلوگیری از پیشروی دشمن را بر عهده دارند.

قاسمی از حضور بقیه گردانها در عملیات دیگر خبر داد و افزود: عملیات دفاع از کوی و برزن در بیرجند، قاین، سرایان، فردوس، بشرویه و طبس برگزار میشود.

وی از برگزاری عملیات امداد و نجات توسط سه گردان در بیرجند خبر داد و اذعان داشت: این عملیات با هدف آمادگی در حوادث طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل، آتشسوزی وارد عمل میشود و تقسیم کار درعملیات امداد و نجات انجام میدهند تا در مواقع حساس به ارگانهایی مانند هلال احمر و ستاد بحران کمکرسانی کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) تصریح کرد: عملیات سوم مقابله با ناآرامی و اختشاشات و کارهایی که گروههای ضد انقلابی در سطح شهر مثل گروگان گیری، حمله به بانک و ادارات دولتی انجام میدهند و این عملیات با هدف آرامسازی شهر وقتی که نیروی انتظامی به کمک نیاز دارند و یا وظیفه آرامسازی به بسیج واگذار میشود.

مردم آماده شنیدن صدای انفجار و خمپاره باشند/ این عملیات فقط نمایشی است

قاسمی اظهارداشت: روز اول با فراخوان، سازماندهی، آمادگی و تمرینات شبانه انجام میشود، در روز دوم عملیات همراه با آتش، حرکت و عملیات است.

وی با بیان اینکه عملیات همراه با آتش از ساعت ۹: ۳۰ صبح شروع میشود و تا ساعت ۱۴ ادامه دارد افزود: باید مردم آماده شنیدن صداهای خمپاره و سلاح باشند و از شنیدن آن دچار اضطراب و نگرانی نشوند این فقط یک عملیات نمایشی است و به هیچ کسی آسیبی نمیرساند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) ادامه داد: عملیات ویژه شهری در شهرستان بیرجند برای حفظ و حراست ادارات و مراکز مهم دولتی توسط گردان امام علی (ع) برگزار میشود.

قاسمی از حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی قائم مقام قوه قضاییه در این رزمایش خبر داد و گفت: مسئولانی از ستاد کل نیروهای مسلح برای بازدید از این رزمایش در بیرجند حضور خواهند داشت.

نظر شما
پربیننده ها