سرهنگ عبدالمجید زمانی:

رزمایش "الی بیت المقدس" نماد دوران طلایی دفاع مقدس است

فرمانده سپاه زرند گفت: رزمایش‌های امروز‌‌ تداعی کننده دوران طلایی دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه و تفکر بسیجی است.
کد خبر: ۱۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱ - 04March 2014

رزمایش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از زرند، سرهنگ پاسدار "عبدالمجید زمانی" صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بسیج و بسیجی در همه حال گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان امام خامنهای (مدظله العالی) است و همواره در خط مقدم و پیش قراول عرصههای مختلف بوده است.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش الیبیتالمقدس در شهرستان زرند، بیان کرد: رزمایشهای امروز همان تجربیات دوران طلایی دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه و تفکر بسیجی است که همراه با آموزشهای لازم به جوانان و نسل امروز انقلاب منتقل میشود.

فرمانده سپاه زرند تصریح کرد: این رزمایشها به جوانان و نوجوانان درس آزادگی و شجاعت همچون شجاعت عاشورایی، حسینی و علوی و فاطمی را به عنوان الگوی مقاومت و پیروزی، دشمن ستیزی و ظلمستیزی میآموزد.

زمانی گفت: تاثیر این رزمایشها بر تفکر بسیجی این است که هشت سال دفاع مقدس و پیروزیهای چشمگیر در آن مقطع تاریخی از انقلاب اسلامی اقتدار و عزت نظام اسلامی را به دنبال داشت و سبب شد تا امروز دشمنان با هجمه رسانهای خود علیه این نهاد مردمی از الگوگیری قیامهای مردمی منطقه از این روحیه عاشورایی در هراس باشند.

وی اظهار کرد: دشمن به خوبی میداند که تفکر بسیج در امتداد نهضت عاشور است و بسیجی این افتخار را دارد که پیرو مکتب عاشورا باشد و بصیرت بسیج هم به خاطر این تفکرش است که از مکتب انسان ساز و بزرگ امام حسین (ع) نشات میگیرد.

سرهنگ زمانی از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند در منطقه عمومی ریحانشهر زرند خبر داد و گفت: ایجاد و افزایش مهارتهای عمومی ارکان و اعضای گردانهای بیت المقدس متناسب با ماموریتهای محوله، افزایش توان و آمادگی رزمی بسیجیان و اجرای آموزشهای مورد نیاز با توجه به نوع ماموریت بسیج، آمادگی گردانهای بیتالمقدس در زمینههای مختلف فرهنگی، رزمی، تربیتی و آموزشی از جمله اهداف این زرمایش است.

وی افزود: آموزشهای حفظ و انسجام در راستای تقویت و توسعه آموزشهای دفاعی امنیتی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه زرند گفت: آمادگی گردانهای بیتالمقدس خوب است و تعدادی از بسیجیان در سالهای گذشته تجربه حضور در این رزمایشها را دارند.

وی بیان کرد: ماموریتها و برنامههایی که قرار است در مدت رزمایش اجرا شود شامل ماموریتهای اصلی و جانبی که دفاع از کوی و برزن، مقابله با ناآرامیهای داخلی، امداد و نجات و پدافند غیرعامل ماموریت اصلی گردانها را تشکیل میدهد و برنامههای جانبی برپایی نشست حلقههای شجره صالحین، راهپیمایی تاکتیکی، مباحث بصیرتی، اخلاقی و اقتصاد مقاومتی، اجرای صبحگاه مشترک بسیجیان شرکت کننده در رزمایش است.

سرهنگ زمانی خاطرنشان کرد: گردانهای بیتالمقدس حوزههای مقاومت سیدالشهدا، باقرالعلوم، جواد الائمه و علیبنابیطالب (ع) در این رزمایش حضور دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار