نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف:

زمینه ارتقای جایگاه کشور با تولید علم فراهم می‌شود

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: زمینه ارتقای جایگاه کشور در دنیا با تولید علم فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ - 05May 2016

زمینه ارتقای جایگاه کشور با تولید علم فراهم می‌شود

به گزارش دفاع پرس از شیراز، حجتالاسلام والمسلمین علی محمدی در آئین رونمایی از وقفنامههای موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی که از بزرگترین موقوفات عصر حاضر با رویکرد تجلیل از نخبگان و توجه به آموزش است اظهار داشت: این وقف با نیات مبارک بر محوریت توسعه علم، اندیشه، ادب و تحقیق و پژوهش انجام گرفته است.

وی با تبریک عید سعید مبعث به نخستین آیاتی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیات به خواندن، علمآموزی، نوشتن و کتابت امر کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 13 سال است که رهبر معظم انقلاب به تلاش در زمینه تولید علم هشدار میدهند خاطرنشان کرد: در دوران پیش از انقلاب کشور ما در این مسیر پیشرفت چندانی نداشته است.

حجتالاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه دلیل کندی پیشرفت مسلمانان در تولید علم این که است که ما را از مسیر مکتب اسلام و راه پیامبر (ص) جدا کردند تصریح کرد: هیچ دینی پیروان خود را به اندازه اسلام به توجه به علم گوشزد نکرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب همواره تلاش دارند قرآن و خانه کعبه را از مسلمانان بگیرید و در جوامع اسلامی اختلاف ایجاد کنند عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران توسط امام خمینی (ره)، نعمت ولایت و روشنگری و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری استکبار و دشمنان اسلام به هدف خود نرسیدند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در سراسر ایران به برکت انقلاب تعداد زیادی از جوانان به حفظ قرآن کریم و علمآموزی در مسیر علوم قرآنی مشغولند و استعدادهای برتر در این زمینه شکوفا شدند و این مهم همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است.

حجتالاسلام محمدی با ابراز امیدواری از اینکه این موقوفات همراه با خیرات و برکات در خدمت مردم قرار گیرد و تمام مردم از اقشار مختلف از عواید آن استفاده کنند گفت: با توجه به اینکه تأکید واقفان شیرازی بر توسعه علم است این موقوفات میتواند از خروج محققان از کشور جلوگیری کرده و شیراز به مرکز علمی برای پژوهش و تحقیق تبدیل شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار