در مراسم جشن یادبود خانه روزنامه نگاران جوان عنوان شد؛

خانه روزنامه نگاران جوان به آیندگان درس پذیرش دیگران و کار گروهی داد

پس از بیست سال مدیران، همکاران، اعضا و هنرجویان خانه روزنامه نگاران جوان گردهم جمع شدند تا خاطرات شیرین خود را مرور کنند و از تجربه‌های گذشته برای آینده کمک بگیرند.
کد خبر: ۷۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ - 21February 2016

خانه روزنامه نگاران جوان به آیندگان درس پذیرش دیگران و کار گروهی داد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، جشن یاد بود تأسیس خانه روزنامه نگاران جوان عصر روز شنبه در مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد. این مراسم با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی، سید محمود دعایی مدیر مسئول موسسه اطلاعات، نادر قدریانی، عبدالعظیم فریدون، حجت الاسلام مهدی خداجویان، شهرام نیا، محسن چینی فروشان، علی ظهوریان، محمدرضا وصفی، علیرضا برازش، حبیب ایل بیگی معاون سازمان سینمایی، مهدی قزلی، برگزار شد.

استاد اشعری در تمام موقعیت ها و مسئولیت ها معلمانه فعالیت کرد

حجت الاسلام محمدرضا زائری، مدیر عامل خانه روزنامه نگاران جوان و مدیر مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه)، طی سخنانی با اشاره به فعالیت های خانه روزنامه نگاران جوان اظهار داشت: بیستمین سال تاسیس خانه را در حالی جشن می گیریم که سال ها در طی راه اندازی و فعالیت آن حضور داشته ایم.

وی با بیان اینکه خانه روزنامه نگاران جوان در سال 74 تاسیس شد، گفت: متاسفانه خانه از سال 77 با ایجاد مشکلاتی که تا سال 84 ادامه داشت با زحمات بسیار فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه در سال 84 با جوسازی و شایعه، ساختمان آن را واگذار کردیم و به این ترتیب خانه روزنامه نگاران جوان تعطیل شد.

این فعال فرهنگی اظهار امیدواری کرد در دهه سوم خانه روزنامه نگاران جوان اتفاقات خوب بیفتد و همت جمعی مدیران، همکاران و اعضای منجر به راه اندازی و گسترش فعالیت خانه شود.

زائری همچنین از فعالیت های گسترده و زحمات بسیار علی اکبر اشعری در زمان تاسیس و در طول فعالیت خانه روزنامه نگاران جوان یاد کرد و گفت: استاد اشعری در طول چهل سال گذشته در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت های متنوعی داشته است. اگر از من بپرسند از استاد اشعری یاد کنم، می توانم بگویم او مردی است که در تمام موقعیت ها و مسئولیت ها از جمله در صدا و سیما، مدرسه مفید و باغ کتاب او را معلم دیدم.

وی با بیان اینکه از سال 1364 افتخار شاگردی استاد اشعری را داشتم، تصریح کرد: درسی که خانه روزنامه نگاران جوان برای آینده ارائه داد، پذیرش دیگران بود که باید دیگری را باور کنیم، بپذیریم و برای آنها نقش و سهمی قائل شویم و این، همان نیازی است که امروز به شدت احساس می شود.

تعطیل شدن خانه روزنامه نگاران جوان، درس عبرت شد تا کار فرهنگی در حصار سیاست گرفتار نشود

در ادامه این مراسم علی اکبر اشعری، بنیان گذار خانه روزنامه نگاران جوان، طی سخنانی از آغاز فعالیت خانه یاد کرد و گفت: اوایل سال 74 دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم که طی صحبت های خصوصی با ایشان، گزارش کاری ارائه دادیم از جمله اینکه اعلام کردیم قصد تاسیس خانه روزنامه نگاران جوان را داریم. مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند که هرچه زودتر این خانه را تاسیس کنیم و این تشویق و تاکید زمینه فعالیت خانه روزنامه نگاران جوان شد.

وی از تعطیلی خانه روزنامه نگاران جوان در سال 84 یاد کرد و اظهار داشت: در آن زمان نشریاتی که همراه خانه روزنامه نگاران جوان بودند به مرور زمان تعطیل شدند که باید از آن درس گرفت.

اشعری با بیان اینکه فعالیت های رسانه ای باید متناسب با نظام اسلامی باشد، تصریح کرد: تعطیل شدن خانه درس عبرتی شد تا کار فرهنگی در حصار سیاست گرفتار نشود و با تغییر مسئولان سیاسی کشور، ناتمام نماند.

بنیان گذار خانه روزنامه نگاران جوان افزود: اگر منش و روش خانه ادامه پیدا می کرد بسیاری از بداخلاقی های اجتماعی و سیاسی در کشور ایجاد نمی شد. چراکه نهادهای بین المللی به طور گسترده ما را زیر ذره بین قرار داده اند و امیدواریم تمام نهادهای ملی ما آن طور که شایسته نظام اسلامی است فعالیت کنند و بدرخشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار