مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

بزرگداشت سوم خرداد موجب تقویت روحیه جهاد در جامعه می‌شود

سرهنگ «سلامی» با بیان اینکه گرامی‌داشت سوم خرداد گرامی‌داشت انقلاب اسلامی است، بیان کرد: بزرگداشت این مناسبت موجب تقویت روحیه جهاد و مجاهدت در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹ - 08May 2024

بزرگداشت سوم خرداد موجب تقویت روحیه جهاد در جامعه می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که با محوریت حماسه «فتح خرمشهر» و با حضور «یوسف نوری» استاندار در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای «خان‌طومان» اظهار داشت: حماسه فتح خرمشهر برگ زرین و نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر معجزه گونه رقم خورد، افزود: دشمن که قبل از عملیات فتح خرمشهر در حالت تهاجمی قرار داشت و بعد از عملیات فتح خرمشهر در حالت تدافعی قرار گرفت و پیروزی‌های بزرگ ما در دوران دفاع مقدس پس از عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر شکل گرفت.

این مسئول با اشاره به اهمیت بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس اضافه کرد: چنین ایامی در تاریخ یوم الله محسوب می‌شود و با گرامیداشت این ایام ارزش‌های این مردم و یاد و خاطره و سیره شهدا در جامعه زنده نگه داشته می‌شود.

سرهنگ سلامی از تشکیل ستاد بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در شهرستان‌ها در روز‌های آینده خبر داد و اذعان داشت: پیش بینی ما این است که بیش از پنج هزار فعالیت و برنامه در استان مازندران برای بزرگداشت این ایام برگزار شود.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اهداف جلسه امروز حماسه فتح خرمشهر بود، گفت: همچنین با توجه به اینکه در آستانه سفر ریاست جمهور به استان مازندران قرار داریم موضوع حمایت از ساخت و ساز‌ها و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران به عنوان بزرگترین موزه دفاع مقدس کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با گذشت ۱۵ سال حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های دولت انقلابی شاهد آن باشیم که این مرکز در دسترس مردم قرار بگیرد و مورد بهره‌برداری جوانان این استان واقع شود و در مسیر زائرین علی بن موسی الرضا مقدمه‌ای باشد برای زیارت با معرفت.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه گرامی‌داشت این مناسبت گرامی‌داشت انقلاب اسلامی است، بیان کرد: بزرگداشت این مناسبت‌ها موجب تقویت روحیه جهاد و مجاهدت در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگداشت این ایام مصداق جهاد تبیین است، از تشکیل ۲۰ کارگروه مقاومت و دفاع مقدس برای گرامیداشت این ایام و ۵۲ مناسبت در طول سال خبر داد و اذعان داشت: برنامه محوری یکی از اهداف کارگروه‌ها به شمار می‌رود و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در هفته دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها خواهد بود.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد دانشگاه‌ها دو واحد درس مبانی دفاع مقدس را به صورت اختیاری گذراندند، گفت: با اجباری شدن این درس ارائه و تدریس ۱۰۰ درصدی این دو واحد در دانشگاه‌های استان از مهرماه سال جاری هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه نماد دستگاه‌های نقش آفرین در دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس جاننمایی خواهد شد، افزود: انتظار داریم شهرداریبا مشارکت خود در میدان باشد.

این مسئول با بیان اینکه ۱۴۱ یادمان شهید گمنام در استان مازندران وجود دارد و میزبان ۳۷۹ شهید گمنام در ۲۲ شهرستان هستیم، بیان کرد: ۹۷ یادمان تکمیل شد و ۴۴ یادمان در ۱۰ شهرستان نیازمند همکاری مسئولان است.

وی با بیان اینکه امسال نیز در ایام فاطمیه میزبان شهدای گمنام خواهیم بود، گفت: تاکنون ۲۷ درخواست از ۱۱ شهرستان دریافت شده است و به هر کدام از آنها که شرایط لازم را داشته باشند تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار