تلاش‌های شهید زاهدی در عملیات بیت‌المقدس برای هدای لشکر امام حسین (ع)+ صوت

شهید محمدرضا زاهدی در عملیات بیت المقدس در قرارگاه فتح مسوولیت هدایت لشکر ۱۴ امام حسین (ع) را داشت.
کد خبر: ۶۶۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷ - 08May 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید پاسدار محمدرضا زاهدی که نامش با عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی پیوند خورده است چندی پیش در ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۳ در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید. 

تلاش‌های شهید زاهدی در عملیات بیت‌المقدس برای هدای لشکر امام حسین (ع) + صوت

پس از شهادت او بود که رهبر معظم انقلاب از پاسخ قطعی ایران به رژیم صهیونیستی سخت گفت و چند روز بعد از این سخنان نیز عملیاتی تنبیهی با فرود موشک‌های ایرانی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفت. 

سردار محمدرضا زاهدی با نام جهادی ابومهدی از فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس و از همرزمان فرماندهان شهیدی، چون حاج حسین خرازی، حاج احمد کاظمی و مصطفی ردانی پور بود که در عنلیات بیت المقدس نیز حضور داشت. 

وی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت. 

او در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بود و در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را برعهده داشت. وی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت. سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس سپاه فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود. 

به تازگی و در سالروز حماسه عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر صوتی از مکالمه شهید زاهدی ور جریان این عملیات منتشر شده است که در ادامه آن را می‌شنوید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار