استاندار مرکزی:

ظرفیت‌های کشور بیش از مشکلات است

مخلص الائمه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک موقعیت ژئوپلی‌اکونومیک منحصربه‌فرد دارد که به قلب جهان معروف است، بی‌تردید ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و جوانان ایرانی به مراتب بیش از مشکلات است و ظرفیت‌ها بر مشکلات غلبه دارد.
کد خبر: ۶۶۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸ - 08May 2024

ظرفیت‌های جمهوری اسلامی بیش از مشکلات استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار مرکزی امروز در دهمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی علاج حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی دو رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌بنیان دارد. راهبری، کلید حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و نشان می‌دهد مشکلات هر حوزه‌ای با حوزه اقتصادی مرتبط هستند. 

وی گفت: طبیعی است که گروهی که باید پرچم دو رکن اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان را فرمانبری کنند باید افراد بابصیرتی باشند، اگر بخواهیم در این محور بابصیرت عمل کنیم باید این پرچم را برداریم و به جلوتر حرکت دهیم که جهادگران و بسیجیان در حوزه اقتصاد مردمی و‌ دانش‌بنیان پرچم‌دار هستند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: سال گذشته دانشگاه اراک جزو 10 دانشگاه برتر کشور و امسال جزو 70 دانشگاه برتر آسیا شناخته شد که این جزو افتخارات حوزه علم و فناوری استان به شمار می‌رود، همچنین شهرستان خنداب در استان مرکزی تنها تولیدکننده آب سنگین است که ارز هر کیلو آب سنگین تولیدی 800 دلار قیمت‌گذاری شده است و ماهانه بالغ بر 20 نفر می‌توانند بورسیه آب سنگین خنداب شوند که نمونه دیگری از علم و فناوری استان است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور باید بسیجیان جهادگر با حوزه علم و فناوری همکاری داشته باشد، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران یک موقعیت ژئوپلی‌اکونومیک منحصربه‌فرد دارد که به قلب جهان معروف است، بی‌تردید ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و جوانان ایرانی به مراتب بیش از مشکلات است و ظرفیت‌ها بر مشکلات غلبه دارد، اما اگر نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم به جهت نوع عملکرد ما و سازماندهی و در رأس آن بروکراسی اداری است که ریشه طولانی دارد، انقلاب اسلامی روی‌ کار آمده که این مسیر را تغییر دهد که بسیار مؤفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، فاصله بین باید و نبایدها و شرایط موجود و شرایط مطلوب وجدان‌ انسان‌های آزاده‌خواه را آزار داده که این فاصله بارها به دست جوانان طی شده و همچنان باید این فاصله به سرعت طی شود، بسیاری از دستاوردها و موفقیت‌های استان در حوزه عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به همت مجموعه سپاه و بسیج استان و کشور حاصل شده است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار