مدیر گروه معارف دانشگاه فردوسی:

استفاده از روش‌های نوین اثربخشی درس دفاع مقدس و مقاومت را ارتقا می‌بخشد

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: محتوای درس دفاع مقدس و مقاومت مناسب است اما تنها با بهره‌گیری از فن خطابه نمی‌توان این درس را ارائه کرد بلکه باید با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی و روش‌های نوین این مهم را محقق کرد.
کد خبر: ۶۶۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ - 08May 2024

استفاده از روش‌های نوین اثربخشی درس دفاع مقدس و مقاومت را ارتقا می‌بخشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌السلام‌والمسلمین «سید محمود طباطبایی» مدیر گروه معارف دانشگاه فردوسی در آیین افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی اساتید دفاع مقدس و مقاومت که امروز در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار داشت: جوامع برای اینکه بتوانند فرهنگ و ارزش‌های خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند باید در مراکز علمی در کنار ارائه دروس تخصصی، دروس عمومی را به دانشجویان ارائه کنند.

وی ادامه داد: نشست‌ها و مراسم‌های فرهنگی مخاطب خاص خود را دارند، اما دروس عمومی در قالب ۱۶ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای با مخاطبی که از همه قشر هستند ارائه می‌شود که ارائه درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها که جزو دروس عمومی است بهترین ظرفیت برای انتقال ارزش‌های این حماسه به شمار می‌رود.

مدیر گروه معارف دانشگاه فردوسی با بیان اینکه علیرغم ارائه دروس معارفی در قالب ۱۴ واحد درسی در دانشگاه، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد، بیان داشت: ارائه درس دفاع مقدس و مقاومت به ۳ میلیون دانشجوی مقطع کارشناسی فرصت مغتنمی است و باید آن را قدر دانست. گروه معارف دانشگاه فردوسی در ارائه دروس معارفی در بیش از چهار دهه، تجارب خوبی را کسب کرده است و اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت برای اینکه بتوانند در محیط دانشگاه و ارتباط با جوانان و ارائه این درس موفق باشند می‌توانند از این تجارب استفاده کنند.  

حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: محتوای درس دفاع مقدس و مقاومت مناسب است، اما تنها با بهره‌گیری از فن خطابه نمی‌توان این درس را ارائه کرد بلکه باید با استفاده از ابزار‌های کمک آموزشی و روش‌های نوین این مهم را محقق کرد.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان در یادمان‌های شهدای گمنام اثربخشی درس دفاع مقدس و مقاومت را افزایش می‌دهد، گفت: اساتیدی که درس دفاع مقدس و مقاومت را ارائه می‌دهند از ابتدا باید چشم‌اندازی را برای خود ترسیم کنند و برای رسیدن به آن از ابزار هنر و رسانه بهره ببرند تا بتوانند در جنگ رسانه که دشمن به دنبال فاصله انداختن بین نسل جوان و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است پیروز میدان شوند.

مدیر گروه معارف دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس اقدام مبارک و ارزشمندی است. امیدواریم شاهد اثربخشی مورد انتظار در محیط‌های دانشگاهی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار