مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

عملیات «وعده صادق» برگرفته از دفاع مقدس و خون شهداست

سرهنگ «فلاحی» گفت: «قدرت» یکی از دستاورد‌های مهم دفاع مقدس است که باعث طراحی و ساخت تجهیزات نظامی و مهندسی معکوس به دست جوانان برومند ایرانی شد و نتیجه این مهم نیز در عملیات «وعده صادق» به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۶۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱ - 07May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در بشرویه، اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز کشور مرهون شهیدان، ایثارگران و رزمندگانی است که با حماسه‌آفرینی در طول دوران جنگ تحمیلی، ایران اسلامی را به اوج عزت و اقتدار رساندند.

وی با بیان اینکه انتقال ارزش‌های رزمندگان دفاع مقدس نه تنها سبب مصون ماندن جامعه از خطرات و تهدید‌های گوناگون می‌شود، بلکه سبب افزایش معنویت بین مردم به‌ویژه جوانان می‌شود، گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی سعی دارند فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس را از ذهن جوانان پاک کنند؛ لذا ما وظیفه داریم تا قوی‌تر، اثر بخش‌تر از قبل موضوع دفاع مقدس را دنبال کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را باید به‌عنوان یک وظیفه جدی گرفت و با مدیریت صحیحی به آن پرداخت، تبیین کرد: رشادت‌های رزمندگان و معنویت آنان باید به‌خوبی به نسل جوان امروزمنتقل شود که پیشکسوتان در این زمینه نقش و وظیفه اساسی و مهمی دارند.

سرهنگ فلاحی تصریح کرد: انتقال معنویت دوران دفاع مقدس به نسل جوان یک ارزش ماندگار است و حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس باید به عنوان میراثی گران‌سنگ در ذهن ملت ایران باقی و از آفت تحریف مصون بماند.

وی با بیان اینکه اگر ایران توانست در عملیات «وعده صادق» سیلی محکمی به استکبار بزند به‌واسطه استقلال، اتحاد و انسجام ملت ایران و صلابت و قدرتی است که شهیدان به نظام جمهوری اسلامی هدیه کردند، گفت: «قدرت» یکی از دستاورد‌های مهم دفاع مقدس است که باعث طراحی و ساخت تجهیزات نظامی و مهندسی معکوس به دست جوانان برومند ایرانی شد و نتیجه این مهم نیز در عملیات «وعده صادق» به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خودباوری، رشد باور‌های دینی، ترویج فرهنگ شهید و شهادت و ایثار را از جمله دستاورد‌ها و باور‌های دینی دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: دشمن باید بداند که ملت ما هر روز مستحکم‌تر به مسیر خود در راه آرمان‌های شهدا ادامه می‌دهد و با بصیرت‌افزایی و آگاهی نسل‌های بعدی که پرچم‌داران آینده این کشور هستند پایه‌های این نظام و انقلاب را عمیق‌تر خواهد کرد.

سرهنگ فلاحی متذکر شد: گرچه در جنگ تحمیلی خسارات مادی و جانی زیادی به کشور ما وارد و سبب شهادت ۲۳۰ هزار رزمنده و جوان ما شد، اما دفاع مقدس برکات فراوانی داشت و شهدا با وجود سن کم حماسه خلق می‌کردند؛ لذا باید دستاورد‌های بزرگ و ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس و رزمندگان را برای جوانان و نسل امروز به خوبی تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هنوز بخش وسیعی از ارزش‌های دوران با شکوه دفاع مقدس ناشناخته مانده و سینه‌های پیشکسوتان دفاع مقدس پر از خاطرات این دوران است؛ بنابراین با بهره‌گیری از آنها باید فرهنگ دفاع مقدس به خوبی به نسل آینده منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها