استاندار یزد:

جهش تولید با جهش سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می‌شود

«مهران فاطمی» افزایش بهره وری را یکی از راه‌های تحقق شعار سال دانست و گفت: جهش تولید با جهش سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می‌شود.
کد خبر: ۶۶۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱ - 06May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، نشست بامدادی ستاد سهام (سیاست گذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی) استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال برگزار شد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد در این نشست با اشاره به عزم جدی استان برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار داشت: با توجه به جامعیت و ابعاد مختلف شعار سال، باید الزامات و راهکار‌های عملیاتی احصاء و مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان باید دارای برنامه مشخص برای تحقق حداکثری هر دو رکن شعار سال باشد اظهارکرد: تا پایان اردیبهشت ماه جاری، برش استانی تحقق شعار سال در قالب سندی تحت عنوان «سند تحقق شعار سال استان یزد» تهیه شود.

فاطمی در همین راستا خاطرنشان کرد: سند مذکور مبتنی بر برنامه دولت در حوزه تحقق شعار سال، کار‌های نوآورانه استان‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان تهیه و در قالب آن، پروژه‌هایی مشخص تعریف شود.

وی با تاکید بر اینکه کل سیستم اقتصادی استان باید با رویکرد جهش تولید تجهیز شود گفت: اساس کار اقتصادی استان باید احصاء مزیت‌های موجود، تعریف زنجیره‌های ارزش مبتنی بر آن و در نهایت واگذاری کار به بخش خصوصی و مردمی باشد.

استاندار یزد تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار در استان استفاده و حمایت‌های لازم از مجموعه‌های در حال حرکت در این مسیر انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی برنامه‌های استان جهت تحقق شعار سال، اظهارکرد: یکی از رویکرد‌های مهم مورد پیگیری در استان باید احیای واحد‌های راکد تولیدی، افزایش ظرفیت واحد‌های موجود و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا باشد.

فاطمی در ادامه با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه دانش بنیان‌ها و تلاش جهت توسعه و رونق فعالیت‌های این زیست بوم، افزود: با توجه به ماهیت مردمی حوزه دانش بنیان و تاثیرگذاری آن‌ها در حوزه تولید، تقویت این بخش نقش ارزنده‌ای در تحقق شعار سال خواهد داشت.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد افزایش بهره وری را یکی از راه‌های تحقق شعار سال دانست و خاطرنشان کرد: جهش تولید با جهش سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری مستمر مباحث مربوط به مولدساز اموال مازاد دولتی، اظهارکرد: مولدسازی یکی از پروژه‌های جهش تولید است و مباحث مرتبط با آن باید با جدیت پیگیری شود.

استاندار یزد در ادامه بر پیگیری مستمر مسائل مربوط به «شرکت تامین سرمایه استان یزد»، «شرکت سهام عدالت استان یزد» و «راه اندازی شرکت توسعه و عمران شهرستان ها» تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار