معرفی کتاب؛

«لیلای مجنون»

کتاب «لیلای مجنون» خاطرات آزاده دفاع مقدس «میرمحمود پورموسوی» از استان اردبیل که به نویسندگی «فرانک انصاری» توسط نشر «خط هشت» در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است.
کد خبر: ۶۶۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸ - 07May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «لیلای مجنون» خاطرات آزاده دفاع مقدس «میرمحمود پورموسوی» ازاستان اردبیل و به نویسندگی «فرانک انصاری» توسط نشر «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اردبیل به چاپ رسیده است

سیدمحمود پورموسوی از آزادگان استان اردبیل است که  قبل از اسارت ازدواج کرده و دو فرزند پسر داشت و زمانی که عزم جبهه می‌کرد همسرش پا به ماه بود.

وی در جریان عملیات خیبر به اسارت ارتش بعثی درآمد و سومین فرزندش وقتی که او در اردوگاه‌های عراقی حضور داشت به دنیا آمد. فرانک انصاری نویسنده توانمند کتاب لیلای مجنون خاطراتی از او را به نگارش درآورده و در طلیعه کتاب از نخستین دیدار روای با دختر کوچکش پس از آزادی که تا به حال او را ندیده، سخن به میان آورده است.

در بخشی از کتاب آمده است: 

در حالتی بین بیهوشی و بیداری بودم که یکی از نیرو‌های کم سن و سال بسیجی به نام اکبر نوری آمد بالای سرم و داشت گریه می‌کرد، با آن حال خراب به او دلداری دادم.

و راه را نشانش دادم و به او گفتم: برو که اباذری، معاون گردان جلوتر است.

نوری که رفت، من بیهوش شدم و نمی‌دانم چند ساعت گذشته بود که به هوش آمدم.

نور آفتاب روی صورتم می‌تابید و چشمم را می‌زد، نگاهی به ساعت مچی روی دستم کردم و دیدم ساعت دوازده ظهر بود.

هیچ خبری از تیر اندازی و شلیک توپ و خمپاره نبود، از دور چشمم به دو سرباز عراقی افتاد که داشتند به طرفم می‌آمدند.

به دور و برم چشم گردانم، طول مسیر پر بود از پیکر شهدای ما و جناز‌های بعثی‌ها به بالای پیکر هرایرانی، چه شهید و چه زنده می‌رسیدند تیر خلاص می‌زدند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار