پایان فراق ۴۱ ساله خانواده شهید «محمد مهدی فانی»

پیکر مطهر شهید «محمد مهدی فانی» با تلاش گروه‌های تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا و هویت این شهید از طریق آزمایش DNA  شناسایی و فراق ۴۱ ساله خانواده این شهید به پایان رسید.
کد خبر: ۶۶۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳ - 01May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، در جریان عملیات کشف پیکر‌های مطهر شهدای دفاع مقدس توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، پیکر تعدادی از شهدای دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه شناسایی شد.

طی این تفحص پیکر مطهر شهید «محمد مهدی فانی» با تلاش گروه‌های تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا شد هویت این شهید از طریق آزمایش DNA  شناسایی و فراق ۴۱ ساله خانواده این شهید به پایان رسید.

خبر شناسایی پیکر مطهر شهید «فانی» امروز (چهارشنبه) ۱۲ اردیبهشت به همت جمعی از مسئولان شهرستان به خانواده وی اعلام شد و  فراق ۴۱ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

شهید «فانی» در سال ۴۱ در شهرستان بشرویه به دنیا آمد و به عنوان بسیجی به جبهه اعزام و در سن ۲۱ سالگی و در سال ۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به شهادت رسید.

پیکر شهید «فانی» عصر روز (پنجشنبه) به طبس منتقل می‌شود و شب جمعه در حرم حضرت موسی الکاظم (ع) و میهمان مردم طبس خواهد بود و سپس در روز جمعه مراسم عزاداری و برنامه‌های مختلف معنوی در طبس اجرا و همزمان با شب شهادت امام جعفرصادق (ع) پیکر شهید به فردوس منتقل می‌شود.

همزمان با روز شنبه صبح روز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر شهید «فانی» به شهرستان بشرویه منتقل و همزمان با شنبه شب و شب لیله‌الدفن شهید «فانی» یادواره شهدای دانش‌آموز بشرویه به یاد همه شهدای دانش‌آموز و به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

با وجود گذشت بیش از ۳۵ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک دو هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار