رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی:

دانشگاهیان پرچمدار شعار سال هستند

حجت‌الاسلام مهدوی‌نسب با اشاره به اینکه دانشگاهیان پرچمدار تحقق شعار سال هستند، گفت: پتانسیل‌های بالایی در بسیج و سپاه وجود دارد و تلفیق فعالیت‌های این دو مرکز با اقدامات دانشگاه، برکات بسیاری خواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸ - 29April 2024

ترور شهید مطهری نشان از عمق کینۀ دشمنان با تفکر اسلام بود/دانشگاهیان پرچمدار شعار سال هستندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین «جواد مهدوی‌نسب» رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی، در نشست هم‌اندیشی مسئولین دانشگاه‌ها با سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام که امروز در مجتمع فرهنگی هویزه برگزار شد، اظهار داشت: ما قدردان مردم ولایتمدار هستیم و باید همیشه شاکر نعمت ولایت فقیه باشیم.

وی گفت: در دانشگاه‌های ایران نخبه‌هایی فعال هستند که طلایه‌دار امید کشور هستند. سپاه همانگونه که در حوزه امنیت مقتدرانه عمل کرده است، نقش پدرانه و دلسوزانه ایفا می‌کند. ارزش علم و تفکر از عبادت بالاتر است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: در هیچ دینی به اندازه اسلام به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌. بسیاری افراد در شب قدر آرزوی شهادت کردند و با اینکه درجه بالایی است، اما در روایت ارزش تفکر بالاتر از عبادت عنوان شده است.

حجت‌الاسلام‌ مهدوی‌نسب افزود: ترور شهید مطهری و شلیک گلوله به سر ایشان اتفاقی نبود و معنایی دارد و آن اینکه، این مدل ترور یعنی دشمنان با تفکر ما مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سیل و بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند و اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نمی‌یافت، مسلما الآن شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای امنیتی و سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه دانشگاهیان برای تحقق شعار امسال پرچمدار هستند، خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد و ما در مقابل آن چه رسالتی بر عهده داریم. پتانسیل‌های بالایی در بسیج و سپاه وجود دارد و تلفیق فعالیت‌های این دو مرکز با اقدامات دانشگاه، برکات بسیاری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نسب عنوان داشت: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی اختلافات مسموم دیده می‌شود. بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

وی به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امام حسین علیه‌السلام برای احیای امر به معروف قیام کرد. ما در این زمینه چه کردیم؟ تعداد بسیار اندکی از اساتید هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان ما می‌زنند. باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسئولین دانشگاه به آنان تذکر داده شود. بیش از ۹۰ درصد اساتید در این صورت تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی ابراز داشت: عملیات وعده صادق باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار