فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران:

خلیج فارس امن‌ترین نقطه دریایی در جهان است

دریادار «ایرانی» خلیج فارس را نماد اقتدار ایران اسلامی دانست و گفت: امروز خلیج فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ - 29April 2024

فرمانده نداجابه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خلیج فارس نماد اقتدار ایران اسلامی است.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر ۶۷ روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌ فارس تثبیت و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

وی افزود: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام خمینی (ره)، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تأمین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی‌های شیرینی شد که نیرو‌های مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیرو‌های مسلح کشورمان تأکید کرد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیرو‌های مسلح کشورمان همواره در حال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند که جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

امیر ایرانی در رابطه با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت خلیج فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی گفت: امروز خلیج فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتاً اسکورت کشتی‌هایمان را در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس انجام می‌دهیم.

فرمانده نداجا در پایان خاطرنشان کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تأمین نیاز‌های اقتصادی کشور هستند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها