مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین مطرح کرد؛

شرکت ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی در دوره مهارت تیراندازی بسیج

«رسولی فر» گفت: همکاری اداره آموزش و پرورش و با پشتیبانی مجموعه سپاه استان بیش از ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان در دوره مهارت تیراندازی بسیج در قالب درس آمادگی دفاعی شرکت می‌کنند.  
کد خبر: ۶۶۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸ - 25April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین؛ «ابراهیم رسولی فر» مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اظهار داشت : حدود ۳۴ هزار دانش آموز استان قزوین تحت آموزش درس آمادگی دفاعی قرار گرفته و با همکاری اداره آموزش و پرورش و با پشتیبانی مجموعه سپاه استان بیش از ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان تا پایان اردیبهشت ماه در دوره مهارت تیراندازی بسیج در قالب درس آمادگی دفاعی شرکت می کنند. 

ابراهیم رسولی فر افزود: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا سپری می کنند.

وی با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی تصریح کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیروهای مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، پدافند غیرعامل، امداد ونجات و اردوه های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: دانش آموزان علاقه فراوانی برای حضور در کلاسها و دوره های تیراندازی دارند و با همکاری مربیان سپاه استان و تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) تا ۲۰ اردیبهشت ماه بیش از ۶ هزار دانش آموز پسر در دوره مهارت  تیراندازی شرکت خواهند کرد.

رسولی فر در رابطه با کلاس‌های میدان تیر شبیه سازی ویژه دختران دانش آموز اضافه کرد: سالن‌های شبیه ساز تیراندازی یکی از ظرفیت‌های سپاه است که دانش آموزان مدارس دخترانه باحضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، بصورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی و طبق برنامه زمانبندی بیش از ۴ هزار نفر در این برنامه شرکت خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تاکید کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، رؤسای مناطق ۱۴ گانه و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان شده است.

رسولی فر در ادامه گفت: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مؤمن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی مقدمه سازی و کادرسازی برای ظهور منجی عالم بشریت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها