«جبهه مقاومت» در قاب فیلم و سریال/ ۶؛

داستان عشقی که پسر یهودی را سربه‌راه کرد+ تیزر

سریال «وفا» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در نوروز سال ۱۳۸۵ در ایران و لبنان فیلم‌برداری شد و توانست در دومین جشنواره فیلم پلیس، جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کند.
کد خبر: ۶۶۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 05May 2024

گروه فرهنگ دفاع‌پرس: از ابتدای درگیری‌ها میان کشور‌های جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی، کشور‌هایی در کنار جبهه مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی ایستادند و در عرصه‌های مختلف تلاش کردند تا حمایت خود را از جبهه حق در ابعاد مختلف فرهنگی نشان دهند. در این میان، فیلم‌سازان بسیاری با ایده‌های مختلف، مجاهدت‌های «جبهه مقاومت» را به تصویر کشیدند.

ما در گروه فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس سعی بر آن داریم که در مجموعه گزارش‌هایی با عنوان «جبهه مقاومت در قاب فیلم و سریال» این آثار را بررسی و معرفی کنیم. یکی از این هنری، سریال «وفا» است.

تیتر/ سریال وفا/ اتونشر/ منتشر نشود

سریال «وفا» مجموعه تلویزیونی بود که نوروز سال ۱۳۸۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شد. این سریال ۱۲ قسمت و مدت‌زمان هر قسمت ۴۵ دقیقه بود. کارگردانی این فیلم برعهده محمدحسین لطیفی بود. این مجموعه تلویزیونی که در ایران و لبنان فیلم‌برداری شده بود، توانست در دومین جشنواره فیلم پلیس، جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کند.

بازیگرانی، چون پوریا پورسرخ، هانیه توسلی، فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان، الیزابت امینی، رضا ایران‌منش، عدی رعد، لیدا عباسی و مجید یاسر در آن ایفای نقش می‌کردند.

داستان فیلم از این قرار است:

سریال وفا درباره عشق یک جوان ایرانی یهودی به نام ژوبین پناهی (پوریا پورسرخ) به دختری لبنانی-ایرانی به نام وفا ابوزید (دانشجوی لبنانی_ایرانی و خواهر حسین_یکی از اعضای حزب‌الله_ که هانیه توسلی نقش آن را بازی می‌کند) است که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در ایران زندانی شده اشت.

تیتر/ سریال وفا/ اتونشر/ منتشر نشود

ژوبین به‌دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از کشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس و دوری از دختر مورد علاقه‌اش (وفا) در تیمارستان بستری شده است و توسط یک جاسوس اسرائیل که اسم مستعارش خرچنگ است (در نقش ارمیا نیکونظر معروف به خرچنگ؛ عضو موساد و تروریست است که نقش آن را فرهاد قائمیان بازی می‌کند) از تیمارستان فراری داده می‌شود و پس از تغییر قیافه و با هویت جعلی همراه خرچنگ از ایران به اردن و منزل دیوید می‌رود؛ سپس او طبق نقشه قبلی دیوید برای دیدن وفا به لبنان می‌رود و بعد از مدتی، دیوید و خرچنگ به او می‌پیوندند.

تیتر/ سریال وفا/ اتونشر/ منتشر نشود

ژوبین پس از بی توجهی‌های وفا، واقعیت را به او و پدرش می‌گوید، اما وفا از ژوبین می‌خواهد که به او فرصت دهد. بعد از چند روز، وفا پیشنهاد ژوبین را برای فرار قبول می‌کند.

بخشی از تیزر این سریال را در اینجا ببینید:

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار