یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

نمایش قدرت اراده ملت ایران؛ از «عین‌الاسد» تا «نواتیم»

عملیات‌های «شهید سلیمانی» و «وعده صادق» به جهانیان ثابت کرد که وقتی اراده ملت و نیرو‌های مسلح ایران بر انجام امری قرار گیرد، هیچ عاملی نمی‌تواند مانع از اجرایی شدن تصمیم آنان شود.
کد خبر: ۶۶۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶ - 25April 2024

وعده صادقگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ منطقه غرب آسیا با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، بهره‌مندی از منابع عظیم انرژی و ترکیب جمعیتی خاصی که دارد، همواره مورد توجه قدرت‌های جهانی بوده و این موارد سبب شده که سلطه‌گرانی همچون ایالات متحده آمریکا با حضور در این منطقه راهبردی و چشم بستن بر حقوق ملت‌های منطقه، صرفاً به دنبال منافع خود باشند.

از جمله اقدامات سلطه‌جویانه آمریکا در غرب آسیا ایجاد پایگاه‌های نظامی در کشور‌های مختلف منطقه به بهانه حفظ امنیت این کشور‌ها و در واقع به‌منظور حفظ استیلای خود و همچنین کنترل و یا سرکوب هرگونه تحرکی است که از نظر آمریکایی‌ها خلاف امیال آن‌ها تلقی شود.

در چنین شرایطی، ایران اسلامی با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های فراوان، موفق شده که مسیر رشد و توسعه را به نحو مطلوبی طی کند و علی‌رغم مواجهه با تحریم‌های متعدد، با بکارگیری ظرفیت‌های داخلی و توان متخصصان کشورمان در مسیر پیشرفت گام برداشته است.

در این مسیر، ایران اسلامی در حوزه نظامی توانسته است نسبت به سایر حوزه‌ها، بیشترین پیشرفت را داشته باشد. کشوری که در دوران ستم‌شاهی، مستشاران آمریکایی برای امورات نظامی آن تعیین تکلیف می‌کردند و توان تولید کوچکترین محصول دفاعی را نداشت، امروز از چنان قدرتی برخوردار شده که تعرض و تهدیداتِ هر دشمنی را قدرتمندانه و با اقتدار کامل پاسخ می‌دهد.

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با عنایت به تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعتقاد عملی به شعار «ما می‌توانیم» توانسته‌اند سطحی از بازدارندگی دفاعی را برای این مرز و بوم ایجاد کنند که حتی قدرتمندترین کشور‌های مخالف جمهوری اسلامی نیز توان مقابله با اراده آنان را ندارند و هر تصمیمی که درخصوص اجرای عملیات‌های خاص نظامی از سوی نیرو‌های مسلح ایران صورت می‌گیرد، حتی با وجود فشار‌های غرب و تهدید‌ها و تطمیع‌های آنان، دچار تغییر نمی‌شود و حتماً به اجرا گذاشته می‌شود؛ موضوعی که در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد (عملیات شهید سلیمانی) و سپس در سطحی به مراتب وسیع‌تر در حمله گسترده پهپادی و موشکی کشورمان به سرزمین‌های اشغالی (عملیات وعده صادق) شاهد آن بودیم.

این موضوع که جمهوری اسلامی ایران در جریان «حمله تنبیهی» به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، نه‌تنها لایه‌های متعدد پدافندی صهیونیست‌ها بلکه توان پدافندی آمریکا، انگلیس، فرانسه و متحدان منطقه‌ای غرب را به چالش کشید و هیچ تهدید و تطمیعی سبب تغییر تصمیم ایران در پاسخ‌گویی به جنایات صهیونیست‌ها نشد، مصداق سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر فرماندهان نیرو‌های مسلح با ایشان است که «موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آن‌ها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است؛ موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.»

در واقع عملیات‌های «شهید سلیمانی» و «وعده صادق» به جهانیان ثابت کرد که وقتی اراده ملت و نیرو‌های مسلح ایران بر انجام امری قرار گیرد، هیچ عاملی حتی ائتلافی از قدرت‌های جهانی و متحدان آن‌ها نمی‌تواند مانع از اجرایی شدن تصمیم ایرانیان شود.

این مهم، نه‌فقط اثبات‌کننده‌ی توان بازدارندگی دفاعی کشور، بلکه تأکیدی بر این مدعاست که عزم راسخ ملت ایران می‌تواند کشور را در هر زمینه‌ای به تعالی و بالاترین سطوح پیشرفت و موفقیت برساند و آینده‌ای روشن و امیدبخش را برای نسل‌های بعدی رقم بزند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها