دانشجویان آمریکایی؛ یک‌صدا علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه

دانشجویان آمریکایی یکصدا علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها و حمایت بی‌چون چرای سران آمریکایی اعتراض می‌کنند و از دولت خود می‌خواهند که سلاح و بمب در اختیار رژیم صهیونیستی قرار ندهند.
کد خبر: ۶۶۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰ - 04May 2024

دانشجویان آمریکایی؛ یک‌صدا علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ روز است که جنگی ویرانگر و خونین علیه ملت فلسطین در غزه به راه انداخته است؛ این رژیم در دستیابی به تمامی اهداف و برنامه‌های اولیه‌ای که این جنگ را با توجه به آن آغاز کرده است ناکام مانده و در تحقق اهداف خود با شکست روبرو شده است.

لذا ارتش رژیم صهیونیستی با گرفتار شدن در باتلاق جنگ غزه، بحران‌های متعدد و غیرقابل حلی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. حال اگر بحران اسرای اسرائیلی را هم به این بحران‌ها اضافه کنیم متوجه می‌شویم که نتانیاهو و کابینه او در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته است.

البته با توجه به ماهیت خون‌ریز و جنایتکار رژیم صهیونیستی که با جنگ غزه دیگر بر کسی پوشیده نیست، ارتش «اسرائیل» به منظور کاهش دادن فشار‌های موجود بر روی این رژیم اشغالگر و نامشروع به دلیل شکست بزرگ و تاریخی در عملیات «طوفان الاقصی»، کشتار و نسل‌کشی مردم غزه را در دستور کار خود قرار داده است.

بر همین اساس هم سران و مقامات این رژیم به منظور جلوگیری از پاسخگو شدن در برابر افکار عمومی مردم جهان و تحت فشار قرار گرفتن توسط نهاد‌ها و سازمان‌های حقوق‌بشری، به شدت دنبال از دستور کار خارج کردن مسئله فلسطین و جنگ غزه هستند تا بلکه از این طریق جنایات بیشتری را مرتکب شوند.

اما با توجه به اینکه تا امروز بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه گذشته است و هزاران فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز مجروح شدند، شاهد خشم و عصبانیت بیش از پیش افکار عمومی مردم جهان به خصوص دانشجویان دانشگاه‌های کشور‌های حامی و پشتیبان این رژیم هستیم.

این در حالی است که موضوع مهم در این میان که تمامی برنامه‌ها و تلاش‌های سران و مقامات رژیم صهیونیستی را برهم زد و خسارات فراوانی را به آنها وارد کرد، آغاز خیزش بزرگ و گسترده دانشجویان دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از مردم غزه و علیه کشتار و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بود.

خیزش بزرگ دانشجویان آمریکایی که در ابتدا از دانشگاه «کلمبیا» آغاز شد، هرچند که با برخورد و سرکوب شدید و خشن پلیس آمریکا روبرو شد، ولی خیلی سریع نه تنها به دیگر دانشگاه‌های این کشور که به دانشگاه‌های دیگر کشور‌ها همچون کانادا، استرالیا و حتی دانشگاه‌های کشور‌های اروپایی هم کشیده شد.

البته صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها سعی و تلاش فراوانی کردند تا در سکوت خبری و تا آنجایی که امکان دارد چراغ خاموش به کشتار و جنایات خود در غزه ادامه بدهند؛ ولی خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر جهان وضعیت را به صورت کامل به نفع مردم غزه و فلسطینیان و به ضرر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن تغییر داده است و آنها یکصدا علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها و حمایت بی‌چون چرای سران آمریکایی اعتراض می‌کنند و از دولت‌های خود می‌خواهند که سلاح و بمب در اختیار رژیم صهیونیستی قرار ندهند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی تحت بیشترین فشار افکار عمومی و بی‌سابقه‌ترین انزوای جهانی خود قرار دارد و همانطور هم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود فرمودند مسئله غزه امروز مسئله اول دنیا است و نباید بگذاریم این مسئله از نگاه عمومی و بین‌المللی مردمان دنیا خارج شود، از این مسئله اول بودن خارج شود، باید فشار بر روی رژیم صهیونیستی روز به روز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها