السودانی: کاهش تنش‌ها مستلزم پایان فوری جنگ غزه است

نخست‌وزیر عراق در مقاله‌ای نوشته که کاهش تنش همه‌جانبه در خاورمیانه مستلزم پایان فوری جنگ در نوار غزه است.
کد خبر: ۶۶۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷ - 12April 2024

السودانی: کاهش تنش‌ها مستلزم پایان فوری جنگ غزه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق پیش از سفر خود به واشنگتن در مقاله‌ای در مجله فارن‌افرز نوشته که کاهش تنش همه‌جانبه در خاورمیانه مستلزم پایان فوری جنگ در نوار غزه است.

وی در بخش دیگری از این مقاله تصریح کرده که اواخر ماه ژانویه کمیته نظامی عالی، متشکل از مقام‌های ارشد نظامی هر دو کشور عراق و آمریکا با هدف ارزیابی تهدید‌های فعلی داعش، توانمندی‌های نیرو‌های امنیتی عراق و شرایط عملیاتی در سراسر کشور، تشکیل شده است.

نخست وزیر عراق افزوده است: کمیته نظامی عالی مشترک عراق و آمریکا با پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی بر اساس جدول زمانی موافقت کرده است.

السودانی در ادامه تصریح کرده است که کمیته عالی نظامی، نقشه راهی برای روابط آتی دو طرف و از جمله حضور مشاوران آمریکایی تدوین خواهد کرد.

وی همچنین نوشته است: این اقدامات، به جای آنکه نشان‌دهنده کاهش روابط ما با آمریکا باشد به ما اجازه خواهد داد، وارد مرحله جدیدی از شراکت‌هایی شویم که مبتنی بر همکاری‌هایی فراتر از صرفاً مسائل نظامی و امنیتی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار