امام جمعه کرمان مطرح کرد؛

تربیت مردان بی‌ادعا موفقیت بزرگ انقلاب در مقابل جبهه استکبار

حجت‌الاسلام «علیدادی سلیمانی» گفت: جمهوری اسلامی موفق شد در مقابل استکبار و استعمار جبهه‌ای را باز کند که محصول آن مردان مخلص و بی‌ادعا، سلحشوران از خود گذشته و انسان‌های باشرف، اهل شهادت و ایثار است.
کد خبر: ۶۵۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ - 29March 2024

یکی از رسالت‌های اصلی تشکیل خانواده تدوام نسل است/شب‌های قدر بهترین فرصت برای نزدیک شدن به خدا است/تربیت مردان بی‌ادعا موفقیت بزرگ انقلاب در مقابل جبهه استکبار

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در خطبه اول اظهار داشت: تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، خانواده متعالی سه محور هم در حوزه خانواده و تربیت است.

وی افزود: محور اول تدوام نسل است و این نسل‌ها باید باشند و محور دوم خانواده باید کانون آرامش و امنیت باشد و مادر محور آرامش است و معنی آن این نیست که پدر نقش ندارد این دو مکمل هم هستند پدر تکیه گاه خانواده است و این خودش ارامش تولید می‌کند و مادر محور است و بدون این دو آرامش ناقص است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: آرامش باید از خانواده به جامعه منتقل شود و وارد اجتماع شود و باید حدود در اجتماع رعایت شود ولی در خانواده داخل زندگی خود بخشی از مقررات که باید در بیرون رعایت کند داخل خانه الزام به رعایت آن نیست و کسی که باید وارد حریم خصوصی کسی شود باید اجازه بگیرد و این فرق بین زندگی و خصوصی است، و در خانه باید مودت و محبت باشد.

وی در ادامه افزود: خانه محل بروز و رحمت است و باید ایثارگری صورت گیرد و هرکدام نقش مهمی دارند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: محور سوم نگاه متعالی است که بحث تربیت مطرح می‌شود که وظیفه مهمی برگردن خانواده است، پدر و مادر در قبال تربیت روح و روان بچه‌ها مسئول هستند در تربیت دینی نقش مسولیت دارند، باید در تربیت همه تلاش را کنند که عقل بر نفس پیش گیرد که اگر نفس حاکم شود بزرگترین خیانت را در حق بچه‌ها و جامعه انجام می‌دهند کسانی که فقط به فکر مسکن و خوراک بچه‌ها هستند خطرناک است.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه کرمان بیان کرد:شب‌های قدر را در پیش داریم و فرصت ماه رمضان فرصت استثنایی است معلوم نیست شب‌های قدر بعدی را درک کنیم، نماز، قرات قرآن، توجه به دعا‌های محصور در این ماه و اوج ضریب این ماه‌ها شب‌های قدر است درک این شب‌ها مهم است از دست ندید.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: این شب‌ها مصادف شده است با شهادت امام هدایت و روز شهادت امام علی) ع) با روز طبیعت مصادف است که باید جوری رسم را اجرا کنیم که به شئون امامت خدشه‌ای وارد نشود و هنجار شکنی صورت نگیرد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: امام علی علیه السلام بعد از رحلت پیامبر اجازه ندادند که حاکمیت امامت در میدان عمل صورت گیرد تا جهان بشریت طعمه آن را بچشند و دوران کوتاهی بود و دلیل آن هم گروهی از خواص هوا و هوس را ترجیح دادند و خیلی از خنجر زنان و رزمندگان دور امام علی را خالی کردند و به شهادت امام علی علیه السلام منجر شود و جامعه ضرر کرد.

وی گفت: روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی ثروت و قدرت را به خدمت تبدیل کرد و توانست گردن ظالمان تاریخ را بشکند و جبهه‌ای بزرگ در مقابل استکبار باز کند و انسان‌های بزرگ و باشرف در تابلوی انسانیت به تصویر کشید و این هنر جمهوری اسلامی است و این ادامه پیدا کرد و چهره‌ای تابناک شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمانده جبهه مقاومت و چنان محبوب شد که سردار دل‌ها است، این شهید در سنگره‌ها چنان خود را مطرح کرد که در جهان چهره‌ای شاخص است.

امام جمعه موقت کرمان افزود: جمهوری اسلامی موفق شد در مقابل استکبار و استعمار جبهه‌ای را باز کند که محصول آن مردان مخلص و بی‌ادعا، سلحشوران از خود گذشته و انسان‌های باشرف، اهل شهادت و ایثار است.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: جبهه هر روز وسیع‌تر و گسترده‌تر شد و تبدیل به جبهه بزرگ مقاومت در جهان اسلام شد که مرد میدان و عملیات این جبهه در اجرایی کردن فرامین ولایت‌فقیه، چهره تابناک حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده عملیاتی جبهه مقاومت است و آن‌چنان این چهره محبوب شد که اصطلاح سردار‌ دل‌ها عنوانی است که در شأن این شخصیت بزرگ و محبوب از زبان مردم صادر شد.

وی در ادامه گفت: اما کسانی در همین جامعه باعث شدن در داخل کشور و جهان نتوانست خوب معرفی کنیم و ظرفیت‌های کشور را معرفی کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در غزه امروز هم زنان و کودکان را می‌کشند تا رژیم جعلی اسرائیل می‌خواهد خیالش راحت باشد که رزمنده دیگر نیست، اما غافل از اینکه صندوقچه‌ای که موسی را فرستاد برای نجات صندوقچه‌ای دیگر برای نجات فلسطین می‌فرستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها