برگزاری دورهمی سالانه رزمندگان پیشکسوت واحد تخریب لشکر ۱۷ در قم

محفل دورهمی سالانه رزمندگان پیشکسوت واحد تخریب لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) شامگاه پنجشنبه نهم فروردین در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ - 29March 2024

دورهمی سالانه رزمندگان پیشکسوت واحد تخریب لشکر ۱۷ در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، محفل دورهمی سالانه و ضیافت افطاری خانوادگی رزمندگان پیشکسوت واحد تخریب لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، محمود نیکوصحبت از فرماندهان واحد تخریب لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در سخنانی، با تبریک ایام سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، بر ضرورت و اهمیت برگزاری همایش‌های دورهمی تاکید کرد و اظهار داشت: این همایش‌ها در طول سال به شکل‌های مختلف به منظور حفظ انسجام همرزمان و انتقال تجریبات و ... برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: ما باید بتوانیم پیام‌ها و وصیتنتامه‌های همرزمان شهیدمان را از نسل دهه‌های قبل به دهه‌های بعدی که جنگ را درک نکرده اند، منتقل کنیم از لذا هر ایده نو و بروزی در همین راستا و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء علمی و معنوی اعضای پیشکسوت استقبال می‌نماییم.

در مراسم فوق، اسماعیل (علی) هاشم خانلو از قزوین، خاطراتی را از اعزام به جبهه و دوران حضور در واحد تخریب لشکر ۱۷ بیان کرد.

پخش کلیپی از رزمندگان تخریب لشکر در دوران دفاع مقدس، اجرای دو سرود با صدای حسین جعفری و اجرای نمایشی با موضوع شهید محمدرضا شفیعی از نیرو‌های تخریب لشکر که در زمان اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث به شهادت رسید و پیکر مطهرش ۱۶ سال بعد سالم به میهن بازگشت، از بخش‌های این همایش دورهمی بود.

در پایان، احمد حسینپور علوی شاعر آیینی استان و کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره برادرش تخربچی شهید محمدحسن حسینپور علوی، خاطراتی از الهامات آن شهید عزیز بازگو نمود و با سرودن اشعاری در رثای سیدالشهدا (ع) حال و هوای مراسم را در شب زیارتی سرور و سالار شهیدان، کربلایی کرد؛ همچنین کلیپی از شعرخوانی این معلم شاعر در محضر رهبر معظم انقلاب و تمجید ایشان از وی پخش شد. سردار حسین کاجی راوی پیشکسوت دفاع مقدس نیز در سخنانی کوتاه، بر تاثیرپذیری این شاعر آیینی از برادرش تاکید کرد.

در مراسم فوق با اهدای انگشتری تبرکی از مادر والامقام شهیدان رستگار مقدم و یکی از پیشکسوتان تخریب، تجلیل شد.

در این مراسم، سردار غلامرضا جعفری فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، سردار محسن موحدی رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم و جمع زیادی از ایثارگران، همرزمان شهدا و خانواده‌های پیشکسوتان واحد تخریب لشکر ۱۷ از استان‌های زنجان، قزوین، سمنان، مرکزی، تهران و قم حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار